نگرانی رژیم از پیامدهای خوردن زهر حقوق بشر

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پی دیدار فرستاده اتحادیه اروپا با تعدادی از زنان ایرانی در مورد حقوق بشر، گفت: ملاقات اشتون با برخی افراد معلوم الحال بمنزله نقض قوانین دیپلماسی و مقدمه سازی برای دخالت‌های بعدی است. (عکس دیدار اشتون با مادر ستار)

به گزارش فارس، سردار سیدمسعود جزایری با اشاره به سوابق دخالت غربی‌‌ها در امور داخلی ایران و تلاش برخی نمایندگان و مقامات آنان برای استفاده از فرصتهای دیپلماتیک برای دیدار با مجرمین و محکومین ضدانقلاب در کشور، تصریح کرد: تحت هیچ بهانه‌ای اجازه دخالت غرب در امور داخلی ایران را نمی‌دهیم و مسئولین مربوط باید مراقبت کنند که طرف‌های مذاکره کننده از محدوده‌های تعیین شده عبور نکنند.

وی تاکید کرد: ملاقات اشتون با برخی افراد معلوم الحال بمنزله نقض قوانین دیپلماسی و مقدمه سازی برای دخالت‌های بعدی است که باید جلوی آن گرفته شود. بهتر است اشتون در فکر بر طرف کردن مشکلات حقوق زنان در اتحادیه اروپا باشد.

جواد کریمی قدوسی٬ عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی نیز در این‌باره گفته «متاسفانه فضایی برای غرب درست شده است که آن‌ها اجازه چنین اقداماتی را به خود می‌دهند.»

به گزارش دیگربان، کریمی قدوسی افزوده وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات باید در مورد دیدار خانم اشتون با «محکومین فتنه که بر خلاف قوانین کشور صورت گرفته» پاسخگو باشند.

وی ادامه داده «حتما نمایندگان مجلس به این دیدار واکنش نشان خواهند داد و باید جلوی هرگونه سهل‌انگاری در حوزه‌های فرهنگی سیاسی و امنیتی گرفته شود.»

ابراهیم آقا محمدی یک عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با اظهار تعجب از این دیدار گفته «اشتون شخصیت مستقل نیست و به نوعی پادوی آمریکا و غرب است.»

آقامحمدی افزوده «ظاهرا اشتون هم مثل هیات پارلمانی اروپا از میزبانی جمهوری اسلامی برای دیدار با فتنه گران سوء استفاده کرده است.»

وی اضافه کرده «قطعا وزارت خارجه باید در مورد این موضوع پاسخگو باشد و ما هم در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس این موضوع را بررسی خواهیم کرد.»

منصور حقیقت‌پور سومین عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است که به این دیدار واکنش نشان داده و خطاب به کا‌ترین اشتون گفته «ایران اوکراین نیست که هر اقدامی خواستید انجام بدهید.»

حقیقت‌پور افزوده «ایران قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست و ما از کشورمان مثل چشم‌هایمان مراقبت خواهیم کرد و از این پس اجازه این نوع دخالت‌ها را به آن‌ها نخواهیم داد.»


دیدار بالاترین مقام اتحادیه اروپا با مادر ستار

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده با جمعی از فعالین جنبش زنان در ایران از جمله با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی، وبلاگ نویسی که زیر شکنجه به قتل رسید، دیدار کرده است.

به گزارش رادیو فرانسه، این مقام اروپايی درباره احساس خود نسبت به ملاقات شب گذشته‌اش از فعالین جنبش زنان در ایران، از واژه افتخار استفاده کرده است.

دوشنبه، 19 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-10 ساعت 13:03
خبر بعدی : چهارشنبه سوری؛ گزارش خواندنی روزنامه حکومتی
خبر قبلی : دیدار با فتنه گران؛ تذکر رسمی رژیم و پاسخ اشتون


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -