دادستان کل رژیم: فتنه گران دشمن را امیدوار کردند

دادستان کل کشور با اشاره به این مطلب که فتنه 88 ظلم بزرگی به نظام و کشور شد گفت: فتنه گران با کارهایشان دشمن را امیدوارتر کردند.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، مسحنی اژه ای در ادامه حضور خود در برنامه تلویزیونی نگاه یک در مورد اشتغال به کار محکومین فتنه 88 در مشاغل دولتی گفت: در برخی احکام انفصال موقت یا دائم از مشاغل دولتی است بستگی به نوع جرم، میزان مجازات دارد.

وی افزود: اگر برای بحث انتخابات باشد از قوه قضائیه استعلام می شود در غیر این صورت از وزارت اطلاعات استعلام می شود.

دادستان کل کشور در خصوص سران فتنه 88 گفت: در سال 88 ضربه بزرگی به نظام و بیت المال زده شد و عده ای کشته شدند و با این کار دشمن را امیدوار کردند و اقدامات بعدی دشمن علیه ما در نتیجه همین ظلم بزرگ بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نظام با رأفت و سعه صدر با این افراد برخورد کرد هرچند بودند افرادی که توبه کردند بسیاری مورد عفو قرار گرفتند. عده ای هم که عامدانه و عالمانه عمل کردند مجارات شدند.

وی در مورد سران فتنه و سرانجام انها نیز گفت: نظام درباره این افراد تصمیم گرفته و تغییری در این تصمیم حاصل نشده و غرب غلط می کند در این مورد فتنه افکنی کند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص توهین به مقدسات از سوی مطبوعات گفت: قوه قصائیه و هیئت نظارت وظایفی دارند منتها اول هیئت نظارت بعد قوه قضائیه وارد می شود.

اژه ای گفت: اگر هیئت نظارت با قدرت وارد شود نیازی به ورود ما نیست در مورد روزنامه آسمان انتظار اعلام موضع و تشکیل جلسه از سوی هیئت نظارت بود این اتفاق نیفتاد و قوه قضائیه ورود پیدا کرد.

دادستان کل کشور در خصوص انجمن صنفی روزنامه نگاران و تعطیلی این انجمن گفت: وزارت اطلاعات در این پرونده شاکی خصوصی نبود که الان بخواهد شکایتش را پس بگیرد.

وی افزود: این انجمن تحت عنوان امور صنفی کار سیاسی می کرد اگر آن انجمن با همان شکل و نفرات باشد با همان نیت باز هم دادستان وارد می شود و اجازه فعالیت نمیدهد.

اژه ای به اقدامات پیشگیرانه برای صیانت از فضای فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: ما ابتدا اقدامات پیشگیرانه انجام می دهیم و در صورتی که موثر واقع نشد برخورد می کنیم.

دادستان کل کشور گفت: مسئولین فرهنگی کشور باید کارهای خود را انجام دهند و در این زمینه قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور فعال تز شده است.

محسنی اژه ای به دستگیری رضوی فقیه اشاره کرد و گفت: شما دیدید که در همدان فردی که صحبت های هتاکانه داشت دستگیر شد. البته این فرد مخفی شده بود و به کمک دستگاه های اطلاعاتی وی را دستگیر کردیم.

وی در خصوص فضای مجازی گفت: ما نمی توانیم از ویژگی های مثبت فضای مجازی چشم پوشی کنیم اما باید مراقب تهدیدات دشمن در این فضا باشیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد یکی از این شبکه های اجتماعی که فساد اخلاقی و امنیتی ایجاد می کند و حتی در فتنه 88 دستور العمل نظامی برای مردم صادر می کند حتما باید پیشگیری کنیم.

محسنی اژه ای به فعالیت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اشاره کرد و گفت: در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یک نفر از 13 نفر عضو قوه قضائیه است در آخرین جلسه برای اولین بار هر 13 عضو حضور داشتند و دستگاه های مختلف باید نسبت به این موضوع حساس باشند و قوه قضائیه را تنها نگذارند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره برنامه های سال 93 دستگاه قضایی کشور گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه واقع شود برنامه محوری است، یک معاونت راهبردی ایجاد شد که یکی از آثارش افزایش بهره وری است که در سال بعد بیشتر نمایان می شود.

دادستان کل کشور یکی دیگر از اقدامات را ایجاد معاونت فرهنگی قوه قضایی برشمرد و گفت: نتیجه آن سال بعد مشخص می شود. البته در بحث اتقان آرا و استفاده از فناوری و خدمات الکترونیک هم شاهد آثار و نتایج مثبت این طرح ها در سال 93 خواهیم بود.

یکشنبه، 18 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-09 ساعت 03:03
خبر بعدی : پاسخ روزنامه ولی فقیه به اظهارات تند روحانی
خبر قبلی : قیافه دیدنی خانم اشتون و دیپلمات رژیم زیر عکس امام


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -