قتل دستکم 116 محیط بان توسط شکارچی‌ ها

در مناظره چالش‌های حفاظت از حیات وحش به نکاتی از عامل نابودی حیات وحش شکار غیر مجاز،ق تل 116 محیط‌بان توسط شکارچی‌ها، ضرورت توجه به گردشگری محیط زیست و ۷۴ گونه در معرض تهدید یا خطر انقراض اشاره شد.

فارس: برنامه تلویزیونی مناظره امروز که درباره حفاظت از حیات وحش ایران با حضور شهرام امیری شریفی، رئیس انجمن دیده‌بان حقوق حیوانات، افشین دانه‌کار مدیر گروه محیط زیست دانشگاه تهران، اسرافیل شفیع زاده ، فعال توریسم شکار، احمد علی‌کیخا، معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست و مجید نوائیان فعال محیط زیست برگزار شد در ابتدای این برنامه هر یک از مهمانان به مدت 4 دقیقه به ارائه مطالب خود پرداختند.

تفنگ‌های شکار جان 116 محیط‌بان را تاکنون گرفته‌ است/ لجبازی با محیط زیست یکی از عوامل شکار

شهرام امیری گفت: اکنون با یکی از معضلات دنیای جدید به نام شکار دست به گریبانیم و متأسفانه شکارچیان در رسانه‌ها شکار چهارپا یا شکار بزرگ را توصیه می‌کنند و شکار پرنده، صید و زنده‌‌گیری کم کم از تیغه شکار خارج می‌شود.وی افزود: ما با شکار مخالف نیستیم بلکه کاملاً موافق هستیم مشروط بر اینکه از ابزار طبیعی، نیاز طبیعی و شکارچیان آگاه استفاده شود.

رئیس انجمن دیده‌بان حقوق حیوانات با تأکید بر اینکه بشر امروزی دیگر بقایش برخلاف گوشت‌خواران طبیعت به شکار وابسته نیست اذعان داشت: ارتزاق، ورزش، رفع تعارض و جدیداً لجبازی با محیط زیست در داخل شهر از دلایل شکار است. در عین حال واژگان جدیدی اختراع شده که نه در فرهنگستان لغت فارسی و نه فرهنگ دهخدا وجود دارد شکارکشی، شکارچی و جدیداً باید واژه محیط‌بان‌کش را نیز به آن اضافه کرد.

امیری شریفی تصریح کرد: طبق آمار 116 محیط‌بان را توسط شکارچی‌ها از دست داده‌ایم یا توسط کسانی که تفنگ شکار دارند.

برخلاف سایر مناظره‌ها که عدد و رقم، جمعیت و دیدگاه زیست محیطی را بر آن غالب بوده باید در این مناظره به مسائل اجتماعی، اقتصادی، روانشناسی، شرعی و مسائل فرهنگی که ما در آن زندگی می‌کنیم مدنظر قرار دهیم.

به گفته رئیس انجمن دیده‌بان حقوق حیوانات بشر دیگر متمدن شده و نیازی به شکار ندارد و دام و دامداری، صید و زنده‌گیری برای مقاصد مختلف مهمترین موضوعاتی است که بهتر است راجع به آنها صحبت کنیم.

شنبه، 17 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-08 ساعت 04:03
خبر بعدی : بعد از فيلتر WeChat كاربرانش چه كردند؟
خبر قبلی : پای ‌بابک ‌زنجانی ‌هم ‌به‌ مناظره‌ محیط زیست ‌باز شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -