زشت ترین اشک ها، اشک تمساح است آقای ظریف

ایرنا: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در اندونزی بسر می برد گفت: بررسی رفتارهای استرالیا در قبال پناهجویان ایرانی در دستور کار قرار دارد چون زندگی و جان ملت ایران برایمان مهم است.

به نوشته روزنامه گاردین چاپ استرالیا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: ما پیش از این بیانیه ای علیه نوع رفتار استرالیا با پناهجویان ایرانی صادر کرده ایم.

ظریف در ادامه گفت: با توجه به مرگ یک ایرانی در جزیره مانوس، جمهوری اسلامی و اندونزی در مورد رفتارهای استرالیا در قبال پناهجویان بحث و گفتگو می کنند.

رضا براتی ایرانی 23 ساله چهارم اسفند ماه به دلیل برخی تنش ها در یک اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس گینه پاپوا جان خود را از دست داد.

در پی کشته شدن این شهروند ایرانی، سیدحسین میرفخار مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه در دیدار با سفیر استرالیا در تهران مراتب اعتراض و ناخشنودی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به بدرفتاری و اعمال خشونت منجر به قتل این ایرانی اعلام کرد.

دولت استرالیا سیاست های سختگیرانه ای در قبال پناهجویان اتخاذ کرده و بر اساس این سیاست ها پناهجویانی که از طریق آبهای اندونزی به این کشور وارد می شوند را به اردوگاه ها و بازداشتگاه های جزایر دورافتاده ای از قبیل مانوس و کریسمس اعزام می کند.

شنبه، 17 اسفند ماه 1392، 9:54 صبح برابر با 2014-03-07 ساعت 14:03
خبر بعدی : روزنامه: شکست اسلامگرایان "میانه رو" در ترکیه
خبر قبلی : زنان و همراهی با دشمنان برابری و رفع تبعیض؟ - شکوه ميرزادگی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -