پوتین خود را قویتر از اوباما می داند

یک کارشناس بنیاد هریتج تصریح کرد پوتین به دنبال احیای امپراتوری روسیه است.

به گزارش سی ان ان، آریل کوهن کارشناس ارشد موسسه تحقیقاتی هریتج در گفتگو با این شبکه گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شخصیت بسیار پیچیده ای دارد. او تلاش کرده است سرمایه انسانی اطراف خودش را تقویت کند یعنی افرادی را در اطراف خودش جلب کند که با او همسو هستند. او کسانی را که با برنامه هایش مخالفت کنند دشمن روسیه تلقی می کند.

وی افزود: پوتین خودش را قویتر از آمریکا می داند. پوتین فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق را بزرگترین فاجعه قرن بیستم می داند. پروژه او این است که امپراتوری روسیه را احیاء کند. او می خواهد اتحادیه ای منطقه ای بوجود بیاورد که زیر چتر مسکو باشد. او به مناطقی توجه دارد که در گذشته بخشی از شوروی سابق بوده اند. منطقه کریمه اوکراین ازجمله این مناطق است. پوتین برای خودش ماموریتی تاریخی می داند تا سرزمینهایی را که در گذشته به روسیه تعلق داشته اند بار دیگر به مسکو بازگرداند.


انتقاد شدید سناتورها از عملکرد اوباما

شبکه تلویزیونی الحره گزارش داد: سناتورهای آمریکایی از عملکرد اوباما در بحران اوکراین به شدت انتقاد کردند.

خبرنگار این شبکه در واشنگتن درباره نشست جلسه استماع کنگره با حضور ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت: دستور کار این نشست بررسی بودجه وزارت دفاع در سال آینده بود ولی بحران اوکراین تا کنون بخش زیادی از زمان این نشست را به خود اختصاص داده است.

سناتورهای آمریکا از تحولات اوکراین ابراز نگرانی کردند و از چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا خواستند نهایت تلاش خود را برای حل بحران اوکراین به کار بندد. آنها همچنین از متحدان اروپایی آمریکا خواسته اند تحریم هایی علیه روسیه اعمال شود.

سناتورهای جمهوریخواه، سیاست های باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را دلیل اوضاع کنونی در اوکراین دانستند و بر این باورند اوباما در اتخاذ سیاست خارجی به شدت ضعیف عمل می کند و روسیه هر چه خواسته است در اوکراین انجام داده است.

پنجشنبه، 15 اسفند ماه 1392، 4:25 بعدازظهر برابر با 2014-03-06 ساعت 13:03
خبر بعدی : خامنه ای به خبرگان: من نگرانم، شما نترسید!
خبر قبلی : اقدامات پوتین، هیتلر را به خاطر می آورد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -