هزینه هنگفت انسانی تصادفات کشور

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه ناشی از تعداد کشته‌ها و مجروحان تصادفات سالانه ایران بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش فارس، محمدرضا پورابراهیمی امشب در مراسم اهدای ۵۰۰ کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران شهر کرمان با بیان اینکه براساس آمار به عمل آمده در ایران، سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست داده و ۳۰۰ هزار نفر مجروح شده‌اند، اظهار داشت: هزینه ناشی از این تعداد کشته و مجروح بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که مجموع بودجه عمرانی کشور ما ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه ما مسئله تحریم‌ها، کمبود منابع و امکانات را مطرح می‌کنیم در حالی که هزینه‌های بالایی را در بخش تصادفات می‌پردازیم، تصریح کرد: یک نوع کمک که می‌توانیم به نظام و انقلاب داشته باشیم، کاهش هزینه‌ها است و این امر با کاهش تصادفات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متوسط سن افرادی که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، ۱۵ تا ۳۰ سال است و در حقیقت نیروی جوان جامعه را از دست می‌دهیم، خاطرنشان کرد: هزینه‌ از دست دادن این جوانان سنگین‌تر از هر هزینه‌ای است، زیرا این افراد می‌توانند آینده کشور را در دست بگیرند. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رتبه اول کشوری استان کرمان در کاهش تصادفات اظهار داشت: ما باید با دست خودمان فضایی فراهم کنیم که آثار مثبت را به اقتصاد کشور بازگردانیم.

وی با بیان اینکه پوشش کامل بیمه اقشار جامعه حداکثر سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان است، اما تنها یک سوم وسایل نقلیه موجود در کشور ما بیمه هستند، اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس آماده است تا هرگونه اصلاحیه لازم را در زمینه بیمه شخص ثالث انجام دهد تا از سال آینده ارقام بودجه در این زمینه نیز اصلاح شود.

پورابراهیمی افزود: طی چهار اخیر ۱۵ هزار زندانی تصادفات غیرعمد توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی با هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان آزاد شدند.

پنجشنبه، 15 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-06 ساعت 06:03
خبر بعدی : درگیری شدید فیزیکی در شورای شهر سنگر
خبر قبلی : سيف پَته نوبخت را روی آب ريخت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -