اوکراین؛ صدای پای چکمه پوشان متجاوز روسی

مهمترین اخبار امروز جهان همچون روزهای اخیر به آخرین تحولات اوکراین اختصاص یافته است.

کشورهای غربی‌ و در رأس آنها گروه هفت فشارها را بر روسیه که متهم به جنگ طلبی شده است، به منظور تلاش برای پایان دادن به یکی از وخیم‌ترین مناقشه‌ها با مسکو پس از سقوط دیوار برلین افزایش داده‌اند.

وزیران امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا امروز با هدف بررسی تحولات اوکراین در بروکسل گرد هم می آیند. این دومین نشست وزرای اروپایی در خصوص اوکراین در ده روز گذشته است.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است سه‌شنبه وارد کیف شود و دیگر مسئولان آمریکایی درباره انزوای مسکو در صورت خارج نکردن سربازانش از کریمه هشدار دادند.

اوکراین روسیه را متهم کرده که برای پایان بخشیدن به یکی از ناگوارترین درگیری های مسکو از زمان فروریختن دیوار برلین، به جنگ متوسل شده است.

یان الیاسون معاون دبیر کل سازمان ملل متحد به کیف اعزام شده است. ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس نیز قرار است بعد از دیدار با مسئولان جدید اوکراین در کیف در کنفرانسی خبری حاضر شود.

شورای امنیت ملی لهستان که معتقد است صدای پوتین های سربازان روسی تهدیدکننده این کشور است امروز تشکیل جلسه می دهد.

وزیر امور خارجه لهستان گفت ما می دانیم که اشتها زیر دندان است. چالش جهان آزاد مقابله با این منطق (جاه‌طلبی) است

وی که درست پیش از نشست شورای امنیت ملی لهستان برای بررسی اوضاع اوکراین سخن می گفت افزود روسیه عواقب سنگینی برای مداخله‌اش در اوکراین متحمل خواهد شد.

ولادیمیر پوتین هنوز اندیشه واقعی خود را نسبت به مذاخله نظامی در اوکراین در هاله ای از ابهام نگه داشته اما شبه جزیره کریمه که مهمترین ناوگان روسیه در دریای سیاه در آن واقع است آشکارا تحت کنترل نیروهای روسی قرار دارد و یگان های نظامی اوکراین در این منطقه در محاصره قرار گرفته اند.

اینها همه در حالیست که نخست وزیر روسیه در اظهاراتی تهدیدآمیز به رهبران جديد اوکراين گفت حکومتشان ادامه پيدا نخواهد کرد.

دوشنبه، 12 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-03 ساعت 15:03
خبر بعدی : ایران اسلامی؛ افزایش طلاق و خرید و فروش کودکان
خبر قبلی : ونزوئلاییها‌ کارناوال را به صحنه اعتراض تبدیل کردند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -