۱۰ نوع عمل و تزریق زیبایی ممنوع خواهد شد

دیگربان: دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد اعلام کرد مرکز آموزش و اطلاعات «مدلینگ» در آینده نزدیک راه‌اندازی شده و ۱۰ نوع عمل جراحی در صورت و انواع تزریق در «مدلینگ» ممنوع خواهد شد.

حمید قبادی روز دوشنبه (۱۲ اسفند) در گفتگو با خبرگزاری فارس خبر داده که «قرار است بانک اطلاعات مدلینگ منطبق با اصول و مقررات اسلامی و دینی راه‌اندازی شود.»

وی گفته «از این پس مدل‌هایی که مورد تأیید کارگروه ساماندهی مد و لباس هستند، کارت صلاحیت دریافت خواهند کرد.»

قبادی اضافه کرده منبع «قوانین مدلینگ به شیوه اسلامی» نتیجه تحقیق از آموزشگاه‌های «مدلینگ» در دنیا و بخش مهم آن «شئونات اسلام و رعایت مسائل عرف کشور» است.

این مرکز قرار است در سه بخش زنان، مردان و کودکان فعالیت کند و با تصویب قوانینی «جلوی بسیاری از سوء استفاده‌ها در جامعه را بگیرد.»

۱۳ تیر ماه سال ۱۳۸۹ نیز وزارت ارشاد پنج مدل موی مردانه در همایش روز «عفاف و حجاب» رونمایی و به آرایشگاه‌های مردانه ابلاغ کرده بود.

وزارت ارشاد در آن زمان این مدل مو‌ها را با هدف جلوگیری از ترویج مدل‌های غربی و شرقی مو و با همکاری اتحادیه آرایشگران و برخی نهادهای آموزشی تهیه کرده بود.

در سال‌های اخیر موضوع مدل موی مردان٬ زنان و کودکان از جمله مباحث جنجال برانگیز بوده به طوری که پلیس با آن دسته از جوانانی که از مدل موی «غربی» استفاده می‌کنند برخورد می‌کند.

نیروی انتظامی که نظارت بر آرایشگاه‌های مردان و زنانه را بر عهده دارد، تا به حال ضوابط و مقررات متعددی را به اجرا گذاشته تا آرایشگران را وادارد از کوتاه کردن موی زنان و مردان به سبک مدل‌های غربی اجتناب کنند.

دوشنبه، 12 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-03 ساعت 15:03
خبر بعدی : یک رفتگر: کلیه ‌ام را باید بفروشم تا کور نشوم
خبر قبلی : ایران اسلامی؛ افزایش طلاق و خرید و فروش کودکان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -