نام رزمایش‌ «الی بیت‌المقدس» بسیج پیام جدی به دشمنان

معاون مقاومت مردمی و آموزش نظامی بسیج گفت: استان کرمان پنج شنبه و جمعه این هفته بعنوان استان بیست و نهم برگزار کننده رزمایش الی بیت المقدس در سال ۹۲ است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار نصرت الله سیف با بیان این که پنج شنبه و جمعه این هفته آخرین رزمایش از دور دوم سلسله رزمایش های الی بیت المقدس بسیج در سال 92 در استان کرمان توسط سپاه ثارالله(ع) برگزار خواهد شد، اظهار کرد: با احتساب استان کرمان تعداد استان های برگزار کننده رزمایش های الی بیت المقدس بسیج در سال 92 که دومین دور از این سلسله رزمایش ها است، سه استان باقی مانده از دور دوم رزمایش ها اوایل اردیبشت سال آینده رزمایش های خود را برگزار خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که در رزمایش های الی بیت المقدس با توجه به تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم، نیروی های گردان های واکنش سریع بیت المقدس و کوثر که پایگاه و حوزه محور هستند اقدام به آزمون آموزه های خود می کنند، گفت: در دور دوم سلسله رزمایش های الی بیت المقدس از دو سوم توان یگان های بیت المقدس و کوثر در سراسر کشور استفاده می شود و سعی ما بر این است در مراحل بعدی با توجه به این که گردان های جدید بیت المقدس و کوثر در حال تشکیل هستند از تمام این گردان ها در اجرای رزمایش ها استفاده کنیم.

سردار سیف تفاوت دور دوم رزمایش الی بیت المقدس را با دور اول آن گستره منطقه عملیاتی بیان کرد و افزود: در دور اول که سال گذشته برگزار شد هر سپاه استانی در یک منطقه اجرای رزمایش داشت اما امسال در دور دوم هر ناحیه و شهرستان بصورت جداگانه اجرای رزمایش کرده است، البته باید گفت که تفاوت دیگر هم دو برابر شدن نیروهای عمل کننده است.

وی تصریح کرد: سه سپاه استانی محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، امام حسن مجتبی(ع) استان البرز و بیت المقدس کردستان مابقی رده هایی هستند که رزمایش الی بیت المقدس در آن ها به ابتدای سال آینده موکول شده و قرار است اوایل اردیبهشت ماه در این استان ها رزمایش برگزار شود.

معاون مقاومت مردمی و آموزش نظامی بسیج ادامه داد: اختتامیه دور دوم سلسله رزمایش های الی بیت المقدس همزمان با رزمایش سه استان باقی مانده در اردیبهشت ماه برگزار می شود اما از هم اکنون برآوردها نشان می دهد که نمره سپاه های استانی در اجرای رزمایش ها در دور دوم نسبت به دور اول ده درصد افزایش معدل داشته است.

وی در خصوص روند نظارت و ارزیابی رزمایش ها نیز گفت: تیم های تخصصی از ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد فرماندهی کل سپاه، سازمان بسیج مستضعفین و سپاه های استانی بصورت جداگانه ارزیابی های خود را انجام می دهند و نتایج در جلساتی جمع بندی و سپس اعلام می شود.

دبیر قرارگاه مرکزی امام هادی(ع) بسیج افزود: تمامی روند رزمایش ها در طی زمان اجرا با سامانه ارتباط تصویری بسیج در محل قرارگاه مرکزی امام هادی(ع) با حضور اعضا و فرمانده محترم این قرارگاه بررسی و کنترل می شود که این نیز یکی از شاخصه های جنگ آینده خواهد بود که در بسیج هم به آن توجه لازم شده است.

سردار سیف در انتها افزود: در حوزه آموزش نظامی و اجرای رزمایش های الی بیت المقدس با تاکیدات فرمانده کل قوا و نیز نظر فرمانده کل سپاه سردار جعفری و سردار نقدی بسیج کار را به صورت جدی پیگیری می کند و آن پیامی که نام این رزمایش ها برای دشمنان دارد یک پیام جدی است و این آرمان انقلاب اسلامی و مستضعفین جهان است.

دوشنبه، 12 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-03 ساعت 04:03
خبر بعدی : هدف جشنواره فیلم کوتاه مقابله با جنگ نرم دشمنان است
خبر قبلی : سفر مقام عربستانی به مالدیو برای مقابله با رژیم تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -