صاحبخانه‌ های تهرانی آب رفتند

با توجه به حكمفرمايي ركود بر بازار مسكن ميزان معاملات در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهر تهران با كاهش حدود 95 هزار موردي همراه شد.

به گزارش ايسنا، بر اساس آمار موجود از ميزان خريد و فروش خانه در شهر تهران، ساكنان اين شهر توانستند در 11 ماه امسال بيش از 441‌هزار قرار‌داد مسكن منعقد كنند كه اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 95 هزار مورد كاهش يافته است.

از ميان كل معاملات مسكن در اين مدت حدود 300 هزار مورد مربوط به خريد و فروش‌ بود درحالي كه اين قراردادها نسبت به مدت مشابه پارسال كمتر شده است؛ به گونه‌اي كه 11 ماهه امسال 209‌هزار و 199 قرارداد خريد و فروش خانه منعقد شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با كاهش 132 هزار و 470 موردي مواجه شده است.

آمار ثبت قراردادهاي مسكن امسال و سال گذشته نيز تحت تاثير ركود معالات مسكن در سال جاري قرار گرفت؛ به گونه‌اي كه سال گذشته بيش از نيم ميليون معامله مسكن منعقد شده بود اما امسال تعداد اين قراردها به 441 هزار مورد نزول كرد.

به گفته برخي صاحب‌نظران و كارشناسان مسكن علت كاهش حجم معاملات مسكن ركود و دست نگه داشتن مردم از خريد و فروش خانه بود و حال اين متقاضيان منتظر تغييرات بازار مسكن در سال آينده هستند كه سال آينده هم بازار اين بخش با تغييرات چنداني همراه نخواهد شد البته ممكن است با افزايش ميزان پروانه‌هاي ساختماني طي دو سال گذشته، ميزان عرضه افزايش يابد و اندكي رونق به بازار خريد و فروش‌ها وارد شود.

یکشنبه، 11 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-02 ساعت 04:03
خبر بعدی : بیچاره لاله‌ زار ویران ‌شده
خبر قبلی : شعر بحث‌برانگیز حداد عادل روی دیوار


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -