منبع حکومتی: آمار تکان دهنده از عقیم سازی در ایران

قدس آنلاین: در قسمت چهارم و بخش نخست گفت و گو با حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد به برخی عوامل سیاسی کاهش نرخ جمعیت در ایران و عوامل غیرمادی در اندیشه اسلامی اشاره شد ...

با توجه به برگزاری همایش «کاهش جمعیت، ضربه‌ای سهمگین بر پیکره مسلمین» این قسمت را به مباحث مطرح شده در این همایش اختصاص داده‌ایم و از فردا مسایل مطرح شده از سوی حجت الاسلام زیبایی‌نژادرا پی خواهیم گرفت.

لغو طرح پیشگیری از جمعیت و تنظیم خانواده در مجلس
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پیشگیری از جمعیت و تنظیم خانواده با یک دو فوریتی لغو شد تا طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده تصویب شود.
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، در همایش «کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکره مسلمین» در مشهد افزود: از سال 72 تاکنون قانون تنظیم خانواده اصلاحاتی داشته، اما در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد تا قانون تنظیم خانواده با رعایت مسایل جانبی لغو شود و به احتمال زیاد این موضوع در هفته آینده عملیاتی می‌شود.
وی اهداف طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را در چهار فصل عنوان کرد و اظهارداشت: در این طرح کاهش سن ازدواج، آسیب کاهش جمعیت و کاهش میزان طلاق و حمایت از فرزندآوری و مشوقات جمع بندی شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده هم اکنون در مرحله ویراستاری و کارهای قانونی است و به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام سالک، سیاستهای کنترل جمعیت را نیرنگ استعماری دانست و تصریح کرد: رشد جمعیت ایران تا سقف 150 میلیون نفر مساوی با اقتدار یک ملت است، بنابراین برای رسیدن به این منظور باید تلاش کرد و در این راستا مطالبه رهبری بحث باروری و افزایش جمعیت است.
وی اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فضایی در کشور ایجاد شد مبنی بر اینکه برای آینده سازی و پیشرفت باید به سمت افزایش موالید رفت، اما پس از مدتی تبلیغات خارجی اثر خود را بر افکار سیاسیون و نخبگان گذاشت و بر این اساس به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا برای کاهش جمعیت تلاش شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: میزان باروری از رنسانس، انقلاب صنعتی و همزمان با تشکیل فراماسونر آغاز شد و برخورد با مباحث دینی مورد توجه قرار گرفت و خانواده مورد حمله قرار گرفت، به طوری که امروز هم هدف حمله استکبار خانواده‌های شیعه و تخریب نهاد خانواده دینی است.

آیات و روایات فراوان در زمینه داشتن اولاد
حجت الاسلام والمسلمین سالک با تأکید بر اینکه رژیمهای استکباری با عنوان دفاع از حقوق زن به نهاد خانواده تاختند، تصریح کرد: در چنین شرایطی یا باید میان سمتهای مادری و همسری و فعالیتهای اقتصادی زن در جمهوری اسلامی تصمیم گیری شود و یا برخلاف فقه آل محمد (ص) اقدام کرد که این امر با مزاق دینی ما مطلوب نیست.
وی تصریح کرد: در قرآن 30 آیه و روایات فراوان در زمینه داشتن اولاد مطرح است و به نظر می‌رسد هر چه از فضاهای دینی فاصله بگیریم، گرفتار آسیبهایی نظیر کاهش فرزندآوری و افزایش طلاق خواهیم بود و این مقوله به نفع جامعه اسلامی نیست.
به گفته این نماینده مجلس، امروزه جایگاه زن و مرد در مسأله تأمین معاش خانواده تغییر یافته و در حال حاضر 83 درصد مردان و 17 درصد زنان مشغول فعالیتهای اقتصادی هستند و در پنج سال آینده 75 درصد مردان و 25 درصد زنان به امور اقتصادی می‌پردازند که این مسأله برای جامعه اسلامی بسیار خطرناک است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سالک گرایش مردم به سمت فرزندآوری را نیازمند اقدامهای فرهنگی دانست و افزود: فرهنگسازی در کشور ما ضعیف است و خانواده در کشور ما متولی ندارد، اما در مقابل اقتصاد و رسانه دارای متولی است و این امر نشانگر بی‌توجهی به بحث فرهنگسازی است.

600 میلیارد تومان هزینه برای کاهش جمعیت در سال 92!
حجت‌الاسلام والمسلمین نصرا... پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: در سال 92 بیش از 600 میلیارد تومان در جهت کاهش جمعیت هزینه شد، اما در سال 93 این اعتبار را صرف افزایش جمعیت خواهیم کرد.
وی وضعیت کنونی جامعه در حوزه جمعیت را تأسف‌بار برشمرد و افزود: طبق پیش‌بینی‌ها جمعیت زیر 15سال ما به زیر 40 درصد کاهش پیدا می‌کند و این مسأله باعث می‌شود به جامعه‌ای پیر تبدیل ‌شویم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در شرایط فعلی به آن نیازمند هستیم این است که از فضای 8/1 درصدی فرزند به بالای 5/2 درصد برسیم و شاهد افزایش جمعیت در جامعه باشیم.

میدان نبرد تمدنی
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دعایی، رئیس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی نیز در این همایش اظهارداشت: عوامل متعددی دست در دست هم دادند که هم اکنون در حوزه کنترل جمعیت در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفتیم.
وی افزود: در سه دهه گذشته نرخ باروری کل درجهان نزدیک به 41 درصد کاهش یافته، اما نرخ باروری کل در ایران 70 درصد کاهش یافته است.
حجت‌الاسلام دعایی افزود: متأسفانه ایران اسلامی در سال 1420جزو سه کشور بیشترین سالخورده در دنیا خواهد بود و همه ما باید به عنوان سربازان جبهه تحقق اسلام تلاش فراگیر و مخلصانه‌تری را در این زمینه انجام بدهیم. به گفته وی، اکنون در یک میدان نبرد تمدنی بسر می‌بریم که اگر نتوانیم خواسته اسلام در خصوص جمعیت را به تحقق برسانیم، قطعا در این نبرد با ناکامی روبه رو خواهیم شد.

نگاه ماتریالیستی به فرزند آوری
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن وکیلی استاد حوزه نیز در این همایش اظهار داشت: مقام معظم رهبری از آغاز هیچ گونه همکاری با طرح تنظیم خانواده نداشتند وازهمان اولین سالهای اجرای این طرح، معتقد بودند، این یک نقشه خارجی است.
وی با اشاره به اینکه تحلیلگران آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که پنج دلار سرمایه گذاری برای کنترل جمعیت پرسودتر از 100دلار سرمایه گذاری در رشد اقتصادی است، خاطرنشان ساخت: بنابراین یک شبکه جهانی فعال برای کنترل جمعیت تأسیس شد و تلاش کرد تا از به وجود آمدن انسانهایی را که نظام آمریکا آنها را نامطلوب توصیف می‌کرد، متوقف سازد.
این استاد حوزه با تأکید بر اینکه اقتصاد وعلوم انسانی غیر اسلامی سبب ترویج نگاه ماتریالیستی در جامعه شده است، گفت: در صورتی که تولد هر مولدی به تنهایی موجب رشد اقتصادی اسلام است.
وی با اشاره به آیه 31سوره اسرا « و فرزندان خود را از ترس فقر نکشید، ماییم که به آنها و شما روزى می‌بخشیم. کشتن آنان خطایى بزرگ است» افزود: هیچ گونه تزاحمی بین اقتصاد و فرزند آوری نیست و این نگاه، ماتریالیستی است.


عقیم سازی در ایران 8/3 برابر جهان
دکترخلیل‌علی محمدزاده، مدیرکل دفتر آمار جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور نیز در این همایش گفت: وقتی ظاهر برنامه تنظیم خانواده را مشاهده می‌کنیم، برخی بندها را عاقلانه و منطقی می‌بینیم، اما وقتی عمیق می‌شویم تنمان می‌لرزد.
وی افزود: قرار بود که در سال 85 به هدف برنامه تنظیم خانواده برسیم که 12 سال زودتر، یعنی درسال 73 به آن رسیدیم، بنابراین باید برنامه متوقف می‌شد، چرا که در هیچ جای دنیا برنامه کنترل جمعیت دایمی نیست.
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: هدف برنامه تنظیم خانواده 6/3 فرزند بود، بنابراین برای بچه چهارم تنبیه در نظر گرفته شد که این تنبیهات درحال حاضر نیز کم و بیش وجود دارد.
وی با تأکید براینکه در هیچ جای دنیا سیاستهای کلی نظام به بازی گرفته نمی‌شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز چند بار تذکراتی را عنوان کردند، اما برخی‌ها به جای اینکه این طرح را متوقف کنند، عجله بیشتری برای اجرای آن داشتند.
محمد زاده با بیان اینکه وازکتومی همان عقیم سازی دائمی است، گفت: آمار عقیم سازی در ایران فقط در بخش دولتی حدود 8/3 برابر جهان است.

شنبه، 10 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-03-01 ساعت 06:03
خبر بعدی : ضرغامی: دست نیاز صداوسیما به سمت مداحان
خبر قبلی : تفاوت دزد سنتی و دزد مدرن در حکومت اسلامی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -