مخالفت کنگره آمریکا با افزایش صادرات نفت‌ ایران

انتشار گزارش‌هایی پیرامون افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران به چین و هند به‌رغم تحریم‌های موجود٬ کنگره آمریکا را نگران کرده است. قانون‌گذاران آمریکایی خواستار پاسخ‌گویی مقامات دولتی این کشور شده‌اند.

مقامات دولتی آمریکا که پس از توافق هسته ای ژنو تلاش بسیاری کرده‌اند تا از نگرانی‌های کنگره بکاهند و از وضع تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران از سوی قانون‌گذاران جلوگیری کنند٬ حالا با نگرانی جدیدی در کنگره روبرو شده‌اند.

کنگره آمريکا با هر گونه افزايش صادرات نفت توسط رژيم ايران مخالفت کرده و در این زمینه از مقامات دولتی آمریکا توضیح خواسته است.

مقامات دولتی آمریکا می‌گویند تحولات اخیر در زمینه افزایش صادرات نفت ایران چندان چشمگیر نیست. با این حال٬ قانون‌گذاران آمریکایی نگران‌اند و برخی منابع آگاه در کنگره به رویترز گفته‌اند که برخی از نمایندگان در جلسه محرمانه‌ای که با مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای برگزار خواهد شد٬ نگرانی‌های خود را مطرح خواهند کرد.

به گزارش رادیو آلمان، ایالات متحده تا سه ماه دیگر باید تصمیم بگیرد که معافیت بانک‌های چینی و آمریکایی برای پردازش مبادلات مالی با رژیم ایران را تمدید کند یا نه؛ دریافت این معافیت از سوی آمریکا مستلزم این است که کشورهای مزبور به‌طور چشمگیری از میزان واردات نفت‌خام خود از ایران بکاهند.

در صورت تخطی از این قاعده٬ کمپانی‌های چینی و هندی فرصت فعالیت در بازار آمریکا را از دست خواهند داد؛ مساله‌ای که هم برای آمریکا و هم برای این دو کشور چالش اقتصادی بزرگی را در پی خواهد داشت.

آدينه، 9 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-02-28 ساعت 10:02
خبر بعدی : تحریمها؛ قطع دسترسی به بانک اطلاعاتی ISI
خبر قبلی : مرزبانان ایرانی؛ حق داریم وارد خاک پاکستان شویم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -