اوکراین؛ واکنش تند آمریکا به آماده باش روسیه

وزیر امور خارجه آمریکا گفته روسیه و پوتین باید به صدای مردم اوکراین گوش فرا دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو هشدار داد که مداخله نظامی احتمالی روسیه در اوکراین یک اشتباه بسیار وخیم و یک تصمیم پرهزینه خواهد بود.

در پی تنش بین غرب و روسیه بر سر اوکراین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با هدف چنگ و دندان نشان دادن به غرب ارتش این کشور در مناطق غربی را برای برگزاری یک مانور نظامی به حالت آماده باش درآورد.

وزیر دفاع روسیه امروز در این باره گفت: به دستور رئیس جمهور نیروهای نظامی روسیه در منطقه غرب از ساعت 14 امروز به حالت آماده باش درآمده اند.

به گفته وزیر دفاع روسیه این رزمایش در دو مرحله انجام خواهد شد و در سوم ماه مارس پایان خواهد یافت و بخشی از نیروهای این کشور در آسیای مرکزی نیز در این رزمایش شرکت خواهند داشت.

با اینکه روسیه اعلام کرده است در اوکراین مداخله نظامی نخواهد کرد، اما لحن دیمیتری مدودف، نخست وزیر این کشور که گفته است، منافع روسیه در اوکراین در تهدید است، تداعی کننده ادبیات و لحن وی مانند قبل از حمله این کشور به گرجستان در سال 2008 بود.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا از روسیه خواست به وعده خود در باره رعایت تمامیت ارضی اوکراین پایبند باشد و هشدار داد مداخله نظامی احتمالی روسیه در اوکراین یک اشتباه بسیار وخیم و یک تصمیم پرهزینه خواهد بود.

این هشدار واشنگتن به مسکو پس از درگیری شدید امروز هواداران و مخالفان مسکو در کریمه در جنوب اوکراین صورت گرفت.

بنابر این گزارش، جان کری گفت: به وضوع و روشن می گوئیم که همه کشورهای باید تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین را رعایت کنند.

پنجشنبه، 8 اسفند ماه 1392، 10:01 صبح برابر با 2014-02-27 ساعت 02:02
خبر بعدی : تهدید جیش العدل به اعدام مرزبانان ایرانی
خبر قبلی : سوریه؛ هلاکت يک پاسدار عراقی+عکس


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -