معلمان جديد‌الورود از اين پس «سوگند» ياد می‌کنند

وزير آموزش‌وپرورش گفت: تمام فرهنگياني که از مراکز تربيت معلم و دانشگاه فرهنگيان فارغ‌التحصيل شده و وارد آموزش و پرورش مي‌شوند، در جشن فارغ‌التحصيلي خود، سوگند ياد مي‌کنند. علي‌اصغر فاني، وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص سوگندنامه معلمي اظهار داشت: همکاران ما در شوراي عالي آموزش و پرورش از مدت‌ها پيش همت کردند و سوگندنامه معلمي را تدوين کردند و مثل بعضي مشاغل ديگر به اين جمع‌بندي قطعي رسيديم که متني را آماده کنيم. وي ادامه داد: يقيناً در اين سوگندنامه مباني ارزشي خودمان و انتظاراتي که از معلمان و فرهنگيان داريم را آورديم و با اداي اين سوگند، فرهنگيان بيش از پيش تلاش خواهند کرد که نسلي مفيد و مؤثر براي ايران اسلامي تربيت کنند. فاني درباره اينکه سوگند نامه معلمي شامل چه کساني مي‌شود، افزود: همه فرهنگيان آينده که از مراکز تربيت معلم و دانشگاه فرهنگيان فارغ‌التحصيل شده و وارد آموزش و پرورش مي‌شوند در جشن فارغ‌التحصيلي که در آن مرکز آموزشي برگزار خواهد شد اين سوگندنامه را ادا مي‌کنند و ممکن است با بازخوردهايي که از اين جريان بگيريم، تشويق کنيم همه فرهنگيان وارد اين موضوع شوند، ولي قدر مسلم اين است که نيروي جديدالورود اين سوگندنامه را ادا خواهند کرد.

وزير آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام دانشجويان دانشگاه فرهنگيان ادامه داد: در اين خصوص مشکلي وجود ندارد؛ صحبت‌هاي مقدماتي را داشتيم و هماهنگي بين دو دستگاه وزارت آموزش‌وپرورش و معاونت راهبردي رئيس‌جمهور انجام شده است.

وي درباره خبر خوش براي فرهنگيان به فارس گفت: وزارت آموزش و پرورش طي دو روز گذشته در رابطه با ساماندهي نيروي انساني که يکي از سياست‌هاي چهارگانه وزارت آموزش و پرورش در سال 93 است گردهمايي مديران کل استان‌ها و معاونين وزارتخانه را داشته است که به يک جمع‌بندي‌هاي خوبي رسيديم که وقتي دستورالعمل آن ابلاغ شد اطلاع‌رساني خواهيم کرد.

حضور دانش‌آموزان تا 28 اسفند در مدارس اجباري است

معاون وزير آموزش و پرورش با اعلام تقويم زماني حضور دانش‌آموزان در مدارس در اسفند ماه، گفت: کليه مدارس در تمامي مقاطع تحصيلي تا روز چهارشنبه 28 اسفند ماه داير هستند. محمد ديمه‌ور در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه تمامي دانش‌آموزان تا روز چهارشنبه 28 اسفند ماه داير هستند و دانش آموزان بايد در کلاسهاي درس حضور داشته باشند، افزود: تقويم آموزشي تابع تقويم رسمي کشور است، لذا تعطيلات نوروز امسال دانش آموزان از 29 اسفند آغاز مي‌شود.

وي از مديران مدارس خواست تا طبق تقويم آموزشي برنامه‌ريزي کنند، چراکه مدارس بايد تا آخرين روز کاري داير باشند و آموزش ادامه داشته باشد.

معاون وزير آموزش‌وپرورش تاکيد کرد: دانش آموزان از غيبت غير موجه در روزهاي پاياني سال خودداري کنند و خانواده‌ها نيز بر حضور فرزندانشان در مدارس تاکيد داشته باشند و به گونه‌اي برنامه ريزي کنند که به آموزش دانش آموزان لطمه وارد نشود.

به گفته ديمه‌ور، همچنين با دانش آموزاني که در روزهاي پاياني و نزديک به تعطيلات غيبت غيرموجه داشته باشد، طبق دستورالعمل انضباطي برخورد مي‌شود. همچنين مسعود ثقفي، سخنگوي آموزش‌وپرورش شهر تهران نيز با بيان اينکه براساس تقويم رسمي کشور، آخرين روز قبل از آغاز تعطيلات، چهارشنبه (28 اسفند ماه) است، گفت: کليه مدارس تا پايان روز بيست و هشتم اسفند داير هستند و هيچ مديري حق تعطيلي کلاس‌ها را ندارد. وي با تاکيد بر اينکه مديران مدارس حق تعطيلي زودهنگام مدارس قبل از 28 اسفند ماه را ندارند، اظهار کرد: بر اساس تقويم آموزشي و تقويم رسمي کشور، تمامي مدارس تهران تا روز 28 اسفند داير است و نه تنها معلمان، بلکه مديران نيز نبايد نسبت به تعطيلي زودهنگام مدارس و کلاس‌ها اقدام کنند و هيچ دليلي براي اين تعطيلي پذيرفته نمي‌شود. ثقفي همچنين گفت: با هر گونه غيبت غيرموجه دانش‌آموزان نيز طبق آيين‌نامه مربوطه برخورد خواهد شد.

چهارشنبه، 7 اسفند ماه 1392، 3:59 بعدازظهر برابر با 2014-02-26 ساعت 12:02
خبر بعدی : برای دوری از فتنه‌ها بايد به قرآن روی آورد
خبر قبلی : کمک 700 ميلياردی دولت برای بازسازی زندانها


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -