اوکراين؛ آقای پوتین بسيار خشمگين است

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس24 در مسکو گفت مسئولان روسی ، به مشروعیت حاکمان جدید اعتراض دارند.

خبرنگار این شبکه افزود روسیه می خواهد از منافع خود و شهروندانش در اوکراین دفاع کند. مسکو در نظر ندارد از فشارهایش بر کی یف بکاهد.

شب گذشته بیانیه ای در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر شد که در آن روسیه پارلمان را نامشروع توصیف کرده است و باندهای مسلح را به اعمال قانون در خیابانها متهم کرده است.

در این بیانیه آمده است پارلمان در حال تصویب قوانین ضد روسی است در حالی که نئونازیها در حال قدرت گرفتن هستند. روسیه روشهای دیکتاتوری و گاه تروریستی را برای سرکوب افرادی که موافق نیستند، محکوم کرده است. مقصود از این افراد ، جمعیت روس زبان و روس تبارهای ساکن مناطق شرقی اوکراین و شبه جزیره کریمه است.

این بیانیه همچنین غرب را به دفاع از منافع خود و نادیده گرفتن وحدت کشور متهم و یادآوری می کند در توافقی که بیست و یکم فوریه به دست آمد ، قرار بود انتخابات ریاست جمهوری پس از اصلاحاتی برگزار شود، که با همه پرسی به تایید اکثر مردم برسد.

این ها نشان می دهد روسیه بسیار خشمگین است و می خواهد از حیطه نفوذ خود دفاع کند.

این خبرنگار درباره احتمال مداخله نظامی روسیه برای کنترل شرق اوکراین گفت چنین احتمالی بعید به نظر می رسد زیرا مسکو اهرمهای فشار بسیار زیادی بر کی یف دارد که مهمترین آنها اهرمهای اقتصادی هستند. اقتصاد اوکراین کاملا به روسیه وابسته است و در صورتی که روسیه قیمت گاز را افزایش دهد، بر عوارض واردات محصولات اوکراینی بیفزاید و کمکهای مالی اش را قطع کند، در این صورت اوکراین کاملا خفه خواهد شد و اروپا توان کمک مالی مشابه روسیه را نخواهد داشت.

سیاست روسیه همچنین مداخله نظامی در صورت تهاجم است. در سال 2008 روسیه پس از ورود تانکهای گرجستان به اوستیای جنوبی تشخیص داده بود که این اقدام ، تهاجم است و واردعمل شده بود. در اوکراین هیچ مرزی بین مناطق شرقی و غربی کشور وجود ندارد و این کشور یکپارچه است به همین علت وقوع سناریویی نظیر گرجستان بعید به نظر می رسد. حتی در شبه جزیره کریمه نیز این احتمال بعید خواهد بود.


سه شنبه، 6 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-02-25 ساعت 11:02
خبر بعدی : باج رژیم به پاکستان برای آزادی مرزبانان
خبر قبلی : ناپدید شدن بزرگ‌ترین دریاچه‌ نمکی جهان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -