لاریجانی: طرح مسئلۀ موشکها یعنی شکست مذاکرات

خبرآنلاین: علی لاریجانی در گفتگو با روزنامۀ فرانسوی فیگارو، حل بحران رابطه جمهوری اسلامی و آمریکا را منوط به حل همۀ اختلاف نظرها میان دو کشور دانسته است.

ژرژ ملبرونو، خبرنگار فیگارو در گفتگو با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، مواضع وی را در موضوعات مختلف مورد پرسش قرار داده است.

ملبرونو گفتگو را با این مقدمه آغاز کرده است: "علی لاریجانی یکی از مهمترین چهره های محافظه کار در مجلس شورای اسلامی ایران، به غرب نسبت به وارد کردن سایر موضوعات در مذاکرات هسته ای هشدار داده است".

لاریجانی گفته: ایالات متحده آمریکا و اروپا نگران آنند که جمهوری اسلامی به بمب اتمی دسترسی پیدا کند، اما ما نمی خواهیم از حق خودش در غنی سازی محروم شویم. باید راه حلی بیابیم و این شدنی است به شرط آنکه موضوعات دیگری به گفتگوهای وین اضافه نشود؛ مثلا مسئلۀ موشکهای بالستیک ما که آمریکایی ها اعلام کرده اند می خواهند آنرا امتحان کنند، در این صورت این یعنی شکست.

آیا توافق می تواند سبب برقراری رابطه با آمریکا شود؟

مذاکرات هسته ای، رابطه با آمریکا و به طور مشخص تر و واضحتر باز شدن سفارت آمریکا در تهران دو موضوع کاملاً جداگانه است. مشکلات ما با آنها اساسی و مرکزی است و ریشه های بسیار عمیقی دارد. برای حل کامل این معضل، باید سایر اختلاف نظرها را حل کرد؛ مثل مشکلاتی که حضور آمریکا در منطقه برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.

آدينه، 2 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-02-21 ساعت 11:02
خبر بعدی : جنتی: می گویند این را متوقف کنید و این کارها را نکنید
خبر قبلی : پاکستان مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -