دانشجويان ونزوئلايی: از سرکوب دولتی خسته شدیم

ناآرامی در کاراکاس و اعتراضات مخالفان به دولت ونزئلا ادامه دارد به طوریکه شمار تلفات درگیری های اخیر این کشور به شش نفر رسیده است.

خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: مخالفان دولت مادورو که عمدتا دانشجویان هستند طی روزهای گذشته دست به تظاهرات در نقاط مختلف کشور زده اند که بر اساس اعلام رسانه ها به بزرگترین چالش سیاسی نیکلاس مادورو از زمان قدرت گرفتن در پی مرگ هوگو چاوز، تبدیل شده است. معترضان و گروهی از مخالفان سیاسی از مادورو خواسته اند تا از مقام خود کناره گیری کند.

ونزوئلا صاحب یکی از بزرگترین ذخایر نفتی در جهان است اما تورم در آن کشور از مرز ۵۰ درصد می گذرد و مخالفان دولت علاوه بر وضعیت اقتصادی به وضعیت اجتماعی، ناامنی و نیز برخی تلاش ها برای اعمال محدودیتهای سیاسی معترض هستند.

در خصوص اعتراضات و درگیری های اخیر در ونزوئلا رویترز نیز می نویسد : بدترین درگیری های روز پنجشنبه در ایالتهای غربی تاچیرا و مریدا رخ داد. در مرکز تاچیرا، شهر سن کریستوبال، گروهی از مردم از ترس از خانه های خود بیرون نیامده‌اند و گروهی نیز آن را منطقه جنگی نامیده اند.

در این میان رئیس جمهور ونزوئلا گفته اجازه نمی دهد رقبایش تاچیرا را به بنغازی تبدیل کنند.

درگیریهای روزانه و راهپیمایی های گسترده که برخی از ‌آنها به خشونت منجر شده در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و سایر شهرها علیه اقدامات نیکولاس مادورو، بوده به طوری که منتقدان این رئیس جمهور ۴۲ ساله اعلام کردند که وضعیت وخیم اقتصادی، جنایات گسترده خیابانی، فساد و بیکاری علت اصلی اعتراضات اخیر محسوب می شود.

دانشجويان ونزوئلايي سرکوبهاي دولتي خسته شده اند

دانشجويان ونزوئلايي ،رئيس جمهور جديد کشورشان را دنباله روي مسير کوبا مي دانند و مي گويند از سرکوبهاي دولتي خسته شده اند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، ناآرامي ها در ونزوئلا همچنان ادامه دارد. نيکلاس مادورو رئيس جمهور ونزوئلا مدعي است معترضان بخشي از برنامه و دسيسه براي سرنگون کردن دولت او هستند. به نظر نمي رسد هيچيک از دو طرف درگير در ونزوئلا حاضر به عقب نشيني باشد.

مخالفان در ونزوئلا با چالشهاي جدي مواجه هستند. معترضان ونزوئلايي در دستان خود گلهايي حمل مي کنند که نشانه صلح است اما در دو هفته گذشته، تظاهرات ضددولتي به خشونت کشيده شده است. طرفداران دولتي در تظاهرات دو هفته گذشته به کشتن شماري از دانشجويان معترض مبادرت کرده اند.

رئيس جمهور سوسياليست ونزوئلا ، معترضان را فاشيست توصيف مي کند و مي گويد آنها به دنبال خشونت هستند. معترضان ونزوئلايي مي گويند از هوگو چاوز رئيس جمهور سابق ونزوئلا اصلا خوششات نمي آمد و اين نگاه منفي درباره مادورو به شدت منفي تر است و مادورو در مسير کوبا گام برمي دارد.

دانشجويان معترض ونزوئلايي از جامعه جهاني درخواست کمک کرده اند. آنها مي گويند بايد با موج جنايت عليه دانشجويان معترض مقابله شود. آنها مي گويند تورم به حدي زياد است که سبب خالي شدن جيبهاي آنها شده است و کمبود مواد غذايي مشکلي جدي در کشور است. اما دولت ونزوئلا مي گويد تجار داراي نگرشهاي راست گرايانه ، اقتصاد کشور را فلج کرده اند تا اين کشور از نظر سياسي به زانو دربيايد.

دانشجويان ونزوئلايي مي گويند از دست دولت و سرکوبهاي آن خسته شده اند و به تظاهرات خود ادامه خواهند داد. البته معترضان دانشجو در اين کشور آمريکاي لاتين درباره شيوه هاي مورد استفاده براي اعتراض خود اختلاف نظر دارند و همين مسئله به چالشي براي مخالفان تبديل شده است. اختلافهاي داخلي يکي از مشکلات جدي براي دانشجويان مخالف ونزوئلا است.

آدينه، 2 اسفند ماه 1392 برابر با 2014-02-21 ساعت 11:02
خبر بعدی : گزارش نیویورک تایمز از مذاکرات ژنو؛ یک ماراتن
خبر قبلی : آخوند یزدی: روحانیون مراقب باشند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -