روزنامه نزدیک به رفسنجانی: اگر مذاکرات به نتيجه نرسد

کشورهای پنج به علاوه يک، روز اول مذاکرات خود را برای رسيدن به توافقی جامع درباره برنامه هسته ای رژیم تهران در وين پايتخت اتريش برگزار کردند.

مايکل مان سخنگوی کاترين اشتون رئيس سياست خارجی اتحاديه اروپا درباره اين مذاکرات گفت: رژیم تهران باید به همه نگرانی های ما پاسخ دهد و عباس عراقچی معاون وزير خارجه جمهوری اسلامی نیز گفت ما خوشبين نيستيم اما به مذاکرات ادامه خواهيم داد.

وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمريکا نیز گفت: ما با چشمانی کاملا باز وارد اين مذاکرات می شويم. اين مذاکرات، بسيار دشوار خواهند بود و يک روند سخت محسوب می شود و پيشرفتی که ما به آن نياز داريم، کار سختی خواهد بود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز پیش تر اعلام کرده بود، این مذاکرات، طولانی، سخت و دشوار است و چیزی برای تضمین موفقیت آن وجود ندارد.

در همین حال یک روزنامه نزدیک به رفسنجانی در مقاله ای هشدار داده که اگر مذاکرات هسته ای به نتيجه نرسد، تحريمهای سنگين تری عليه نظام وضع خواهد شد.

روزنامه "مردمسالاری" نوشت: لازم به ذکر است که در حال حاضر استراتژی واحدی درباره حمايت از سياست خارجی دولت يازدهم وجود ندارد و در حاليکه اصلاح طلبان از سياست خارجی دولت حمايت می کنند، بعضی اصول گرايان علاقه ندارند که دولت در مذاکرات پيش رو موفق باشد.

این روزنامه با ابراز نگرانی از شکست احتمالی مذاکرات ژنو نوشت: در صورت به نتيجه نرسيدن مذاکرات، اين مخالفان نيز به جايگاه گذشته خود بازمی گردند که اين بازگشت برای کشور بسيار خطرناک است.

چهارشنبه، 30 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-02-19 ساعت 00:02
خبر بعدی : رد و بدل شدن پیامک‌های عجیب در شبکه اپراتورها
خبر قبلی : توافق ژنو؛ تردیدهای نمایشی و هراس واقعی خامنه ای


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -