مخالفت با سفر گروه موسیقی آمریکایی به ایران

دیگربان: پس از ممانعت دولت حسن روحانی از سفر یک هیات نظامی کره‌شمالی به به ایران٬ یک فرمانده ارشد سپاه هم به طور رسمی با سفر یک گروه موسیقی آمریکایی به تهران مخالفت کرد.

مسعود جزایری٬ معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح روز دوشنبه (۲۸ بهمن) گفته کسی در ایران «منتظر» گروه ارکستر سمفونیک آمریکایی نیست.

جزایری گفته با این‌گونه تحرکات دیپلماسی فرهنگی آمریکا که «با هماهنگی وزارت خارجه این کشور و یکی از اتاق‌های فکر مقامات ضدایرانی سامان داده می‌شود، برخورد خواهد» شد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرده در حال حاضر جمهوری اسلامی «درگیر یک جنگ بزرگ نرم تحمیلی از طرف آمریکا» است و به دیپلماسی فرهنگی آمریکا «بد‌بین» و «بی‌اعتماد» است.

وی گفته آمریکا در ۳۵ سال اخیر «هیچ‌گاه از بسط و گسترش فرهنگ خود و هجمه ناجوانمردانه به فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان و ارزش‌های مقدس جامعه ایران اسلامی غافل نبوده است.»

اظهارات این فرمانده سپاه در واکنش به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر سفر احتمالی ارکستر سمفونیک «پیتزبورگ» آمریکا به ایران پس از ۳۵ سال قطع رابطه این دو کشور بیان شده است.

مسئولان این ارکستر گفته‌اند از سوی مقام‌های دولت یازدهم برای اجرای برنامه به ایران دعوت شده‌اند.

ارکستر سمفونیک «پیتزبورگ» آخرین بار در سال ۱۹۶۴ میلادی برای اجرای برنامه به ایران سفر کرده بود

هزینه انجام این سفر احتمالی حدود چهار میلیون دلار پیش‌بینی شده که قرار است تامین این هزینه با موسسه مطالعات خاورمیانه باشد.

ارکستر سمفونیک پیتزبورگ در سال ۲۰۰۹ نیز قصد داشت در ایران اجرای برنامه داشته باشد٬ اما در پی ناآرامی‌های سال ۱۳۸۸ این سفر انجام نشد.

دوشنبه، 28 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-02-17 ساعت 19:02
خبر بعدی : هشدار به دولت در مورد تجزیه بلوچستان ایران - عبدالستار دوشوکی
خبر قبلی : فیلم "رستاخیز" مطابق نظر مراجع اصلاح می‌شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -