کاهش ۵۱ درصدی واردات نفتی کره جنوبی از ایران

نکونیوز:بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز میزان واردات نفتی کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک ماه ماقبل آن تنزلی ۵۱ درصدی داشته و اتظار می رود که در ۶ ماه آینده که دوره اجرای توافق اولیه بر سر برنامه هسته ای ایران است، میزان واردات نفتی این کشور از ایران در سطح ۱۲۵ هزار بشکه در روز باقی بماند.

به گزارش نکونیوز به نقل از " رویترز " تحت توافق انجام شده در ژنو میان ایران و شش قدرت غربی در ماه نوامبر که از ماه ژانویه اجرایی شده است، کره جنوبی و دیگر کشورهای آسیایی می توانند سطح واردات نفتی خود را در سطحی که تا پایان سال ۲۰۱۳ کاهش داده بودند، نگاه دارند.

بر پایه این گزارش کره جنوبی در ماه گذشته ۲۷۵ هزار و ۱۶۹ تن برابر با ۶۵ هزار و ۶۴ بشکه در روز نفت از ایران خریداری کرده که این رقم ۵۱ درصد پایین تر از ماه دسامبر و ۶۶ درصد کمتر از متوسط واردات نفتی این کشور از ایران در سال گذشته بوده است.

طبق این گزارش به نظر می رسد که تا زمان انجام توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران افزایش ناگهانی در واردات نفتی ۴ کشور بزرگ آسیایی از جمله چین، هند، ژاپن و کره جنوبی از ایران صورت نگیرد.

گفتنی است طبق آمار ۴ کشور بزرگ آسیایی خریدار نفت ایران در سال ۲۰۱۴ میلادی میزان واردات نفتی خود از ایران را با ۱۵ درصد کاهش به روزانه ۹۳۵ هزار و ۸۶۲ بشکه در روز رسانیده اند.

یکشنبه، 27 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-02-16 ساعت 10:02
خبر بعدی : هشدار درباره پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر در کشور
خبر قبلی : بی سابقه ترين رکود در صنايع کشور از سال ۱۳۲۰


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -