تهاجم فرهنگی آسیب‌های جدی به همراه دارد

خطیب جمعه شهرستان قدس گفت: دشمنان اسلام و انقلاب تهاجم گسترده‌ای را علیه باورهای ملت ایران طراحی و اجرا می‌کنند که بی‌توجهی به این توطئه‌ها آسیب‌های جدی به همراه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قدس اظهار داشت: از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای غربی به ویژه قدرت‌های زورگو در اروپا و آمریکا به مخالفت با این انقلاب و آرمان‌های آن پرداختند.

وی تصریح کرد: علت کینه و دشمنی آنها با ملت ایران و انقلاب اسلامی این است که ماهیت اصلی انقلاب ما در تضاد با زورگویی، ظلم و ستمی است که استکبار جهانی از آن حمایت می‌کند.

امام جمعه شهرستان قدس افزود: به همین دلیل غربی‌ها برای ضربه‌زدن به ایران و مانع‌تراشی در راه توسعه و پیشرفت کشورمان از هر راهی وارد شدند و حتی دست به ترور بزرگان و چهره‌های شاخص و مورد اعتماد ملت و به راه انداختن جنگی هشت ساله زدند.

میراحمدی گفت: تمام این توطئه‌ها و دسیسه‌ها با استقامت ملت ایران خنثی شده است، به همین دلیل غربی‌ها می‌خواهند روحیه مقاومت و استقلال‌خواهی ما را بشکنند.

وی افزود: از این‌رو طی سال‌های گذشته تهاجم گسترده فرهنگی را علیه ایران راه‌اندازی کرده و رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز با هوشیاری و شناخت دقیق توطئه‌های دشمنان، بارها بر ضرورت آمادگی مردم و مسئولان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هشدار داده‌اند.

خطیب جمعه شهرستان قدس با تاکید بر اینکه بی‌توجهی در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به همراه دارد، گفت: اگر به دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی توجه کافی نداشته و برای خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمنان برنامه نداشته باشیم، به طور قطع آسیب خواهیم دید.

* هزاران سایت و شبکه ماهواره‌ای علیه باورهای ملت ایران توطئه می‌کنند

میراحمدی با اشاره به ابعاد گسترده تهاجم فرهنگی کشورهای غربی گفت: تنها در یک اقدام هماهنگ هزاران سایت و شبکه ماهواره‌ای با بودجه‌هایی که کشورهای استکباری تامین می‌کنند، علیه باورها و اصول و آرمان‌های ملت ایران توطئه می‌کنند.

وی افزود: نباید تصور کنیم که این تهاجم تاثیراتی در کشورمان نداشته و از تداوم آمادگی در برابر آن غفلت کنیم، چراکه برخی از آثار منفی شبیخون فرهنگی دشمنان را در جامعه می‌بینیم.

* افزایش طلاق یکی از نتایج تهاجم فرهنگی است

میراحمدی با تاکید بر اینکه ملت ایران مومن و آگاه هستند، گفت: با این وجود مشاهده می‌کنیم که در برخی از حوزه‌ها شبیخون فرهنگی دشمنان آثار و تبعات منفی بر جای گذاشته است که باید از امروز برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان نمونه یکی از ارکان‌هایی که دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به آن هستند، کانون خانواده در جوامع اسلامی به ویژه ایران است.

میراحمدی در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع یکی از ریشه‌های افزایش طلاق در جامعه ما، همین تهاجم فرهنگی است و مسئولان امر به ویژه متولیان امور فرهنگی باید جدیت بیشتری برای برنامه‌ریزی در جهت مقابله با شبیخون‌های دشمنان و افزایش بصیرت و آگاهی مردم به ویژه نسل جوان داشته باشند.

آدينه، 25 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-02-14 ساعت 15:02
خبر بعدی : لاریجانی: موج های تفرقه افکن در بلاد اسلامی
خبر قبلی : دلایل کاهش آزادی اقتصادی در ایران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -