شاخص بورس باز هم سقوط کرد

شاخص بورس تهران امروز به زیر 80 هزار واحد سقوط کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که مدیران بورس به سهامداران اطمینان داده بودند، ریزش شاخص بورس تهران بزودی پایان می یابد ولی امروز شاخص به عدد 79 هزار واحد نزدیک شد تا وضعیت برای سهامداران سخت تر از گذشته شده باشد.

بورسی ها اعتقاد دارند حواشی پیرامون تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها دلیل اصلی سقوط شاخص بورس بوده است. تحلیلگران بازار براین باور بودند که سال 92 با رفت و برگشت شاخص کل روی عدد بیش از 80 هزار واحد به پایان می رسد ولی ریزش ناگهانی امروز شاخص نشان داد، احتمال کاهش بیشتر هم وجود دارد.

روند نزولی بورس در هفته های اخیر موجب زیان 30 تا 50 درصدی سهامداران و بازگشت شاخص از کانال 90 هزار به 79 هزار واحد شده است به طوری که در معاملات آخرین روز هفته نیز دماسنج بازار سرمایه در نیمه معاملات بیش از 800 واحد افت کرد و به کانال 79 هزار 407 واحد رسید.

دربازار امروز و در غیاب شرکتهای مطرح پتروشیمی، شرکت‌های پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه اصفهان، بانک پاسارگاد، مخابرات، نفت پارسیان، بانک تجارت و پالایشگاه تبریز بیشترین تاثیر را در روند نزولی بورس گذاشتند و موجب ریزش یک درصدی شاخص بورس شدند.

طی دو هفته گذشته شائبه های بسیاری در مورد ترکیدن حباب بورس ایجاد شده است. پیش بینی ها نیز نشان می دهد روند نزولی شاخص در ابتدای ترین روز هفته آینده ادامه می یابد. در این فاصله بازار به طور حتم چشم به رفتارهای مدیران بورسی خواهد دوخت.

چهارشنبه، 23 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-02-12 ساعت 11:02
خبر بعدی : سقوط هرچه بیشتر ایرانیها به زیر خط فقر
خبر قبلی : ماجرای خواهران جعلی بابک زنجانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -