دروغپردازی روحانی در مراسم حکومتی 22 بهمن

حسن روحانی امروز در مراسم حکومتی 22 بهمن گفت: ما خوشحالیم که بعد از 35 سال روز به روز به اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شویم.

ما در مذاکره 5+1 خواستیم به جهان بگوییم تحریم علیه ملت ما ظالمانه غیرقانونی و غلط بوده و دنیا نمی‌تواند این تحریم‌ها را علیه ملت ما ادامه دهد.

من با صدای رسا از طرف ملت ایران می‌گویم که تهدید علیه ملت ایران بی‌ارزش و کودکانه است؛ چرا که ملت ما در طول 35 سال گذشته در برابر انواع تهدیدهای دشمن ایستاده و مقابله کرده و به پیروزی رسیده است.

ملت ایران، زبان تهدید را خلاف قانون، اخلاق و ادب می‌داند، بدخواهان باید بدانند که هر گونه تهدیدی باعث مقاومت بیشتر مردم، انسجام و وحدت ملی این مردم عزیز و بزرگوار خواهد بود و آن‌ها که تهدید می‌کنند بفهمند که تهدید یعنی ایستادن در برابر عظمت یک تاریخ.

تهدید به معنای ایستادن در برابر یک ملت عظیم و بزرگ است که هرگز در برابر هیچ تجاوزی شکست نخورده و در آینده نیز پیروز خواهد بود.

روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد

اگر کسانی در توهم هستند که بر روی میز آن‌ها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، من به صراحت اعلام می‌کنم و به آن‌ها می‌گویم که نیاز به عینک جدید دارند. روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد.

من با صراحت اعلام می‌کنم که حرکت ملت ایران به سمت قله دانش ،‌پیشرفت و فناوری از جمله فناوری هسته‌ای دایمی خواهد بود.

غرب به خوبی فهمیده که راه تحریم نادرست و غلط است

غرب به خوبی فهمیده که راه تحریم نادرست و غلط است، هر کس در پی تهدید و تحریم باشد سرنوشت او همچون سرنوشت همه ظالمان و متجاوزان تاریخ خواهد بود. اگر تحریم می‌توانست مردم ما را از مسیر حق خود باز دارد در طول 35 سال گذشته این کار را انجام می‌داد. مذاکره ما از سر حکمت،‌ عزتمندی و در چارچوب غیرت ملی و در مسیر آرمان‌خواهی ملت بزرگ ایران است.

ما همان آرمان 22 بهمن 57 را یک بار دیگر با صدای بلند تکرار می‌کنیم که استقلال آزادی و جمهوری اسلامی.

مذاکرات هسته‌ای یک آزمایش تاریخی برای اروپا و آمریکاست، اگر مذاکرات هسته‌ای در چارچوب قانون، حقوق ملت ایران و منافع مشترک، احترام مشترک، و تعامل و همکاری باشد، از طرف ملت ایران پاسخ مثبت و مناسبی خواهند شنید، اما اگر غرب بخواهد شیوه‌های ناپسند و نادرست گذشته را تکرار کند بداند که به مسیر ضرر به خود،‌ منطقه و رفاه و ثبات جهانی قدم گذاشته و روشن می‌شود تمام اتهاماتی که آن‌ها علیه ملت ایران مطرح کرده‌اند، نارواست.

ایران به یک مذاکره عادلانه و سازنده در چارچوب مقررات بین‌المللی پایبند است. امیدواریم که این اراده را از طرف مقابل هم در مذاکراتی که در روزهای آینده برگزار می‌شود، شاهد باشیم.

مردم ما از تهدید و تحریم هراسی ندارند

دنیا بداند مردم ما از تهدید و تحریم هراسی ندارند. ما امروز در زمینه روابط با جهان در فکر منافع مردم خود و منافع منطقه و ثبات منطقه هستیم ، ما اولین ضربه را بر تحریم‌های غیرقانونی وارد کرده‌ایم. امروز در زمینه بیمه، کشتیرانی و بانک اولین ضربه به تحریم‌ها وارد شده است. در زمینه صنعت مواد غذایی،‌دارویی، خودرو و پتروشیمی نیز ضربه محکمی بر تحریم‌ها وارد شده مردم بدانند که دولت با تمام قدرت برای شکستن تحریم‌های ظالمانه قدم به پیش می‌گذارد و آنچه که برای دولت مهم است این است که دولت در چارچوب منافع ملی مردم و حقوق و مصالح ملت قدم برمی‌دارد.

يک جناح نمی تواند به تنهايی حاکم باشد. در سیاست خارجی یک رهبر، یک رئیس‌جمهور، یک دولت و منافع ملی واحد همه مردم مطرح است، برخی افراد باید بدانند سیاست خارجی در چارچوب منافع ملی خواهد بود و امری جناحی و حزبی نیست همه باید دست به دست هم دهیم و متحد باشیم و زیر پرچمدار واحد یعنی مقام معظم رهبری حرکت کرده و بدانیم که در برابر انواع توطئه‌ها پیروز خواهیم بود.

سه شنبه، 22 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-02-11 ساعت 13:02
خبر بعدی : روحانی در مراسم 22 بهمن: این پولها کجا رفته؟
خبر قبلی : برنامه موشکی؛ واکنش کاخ سفید به خط قرمز رژیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -