پورمحمدی: ‌جاهايی در توافق ژنو كم آورديم

‌ دوستان ما تمام تلاش و قدرت چانه‌زني خود و دانش حقوق بين‌الملل را به كار مي‌گيرند، اما طرف مقابل ما با يك لشكر حضور دارد و سر لغت‌ها لحظه‌اي با ده‌ها نفر آدم مشورت مي‌كند و چالش بزرگ ما نيز همين موضوع است.

به گزارش تسنيم، مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري دولت يازدهم، عصر ديروز در گردهمايي حقوقدانان بسيجي سراسر كشور با تأكيد بر اينكه انقلاب اسلامي با قدرت و عزت به حيات خود ادامه مي‌دهد، گفت: انقلاب از آرمان‌هاي خود دفاع كرده و خواهد كرد. وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي حق خود را در عرصه‌هاي مختلفي تثبيت و تعقيب كرد و در اين جهت حركت مي‌كند. البته مسير، مسير سختي است، ولي دستاوردهاي بزرگ و زياد كسب كرده‌ايم و از اين جهات فوق‌العاده غني هستيم.

وزير دادگستري در ادامه افزود: غرب امروز در موضوع حقوق بشر عليه ما تبليغات مي‌كند و مي‌خواهد ما را در اين زمينه زمينگير كند، اما شعار انقلاب حق مداري است و جلوه حق در جامعه عدالت است، پس انتظار از حقوقدانان آن است كه عدالت و حق را درجامعه تحكيم بخشند. وي همچنين با اشاره به توافق ژنوگفت: دوستان ما تمام تلاش و قدرت چانه زني خود و دانش حقوق بين‌الملل را به كار مي‌گيرند، اما طرف مقابل ما با يك لشكر حضور دارد و سر لغت‌ها لحظه‌اي با ده‌ها نفر آدم مشورت مي‌كند و چالش بزرگ ما نيز همين موضوع است.

البته بعضي وقت‌ها كم مي‌آوريم و قبول داريم، اما جدال بسيار بسيار سختي است، بضاعت ما همين است. به هرحال ميدان هماورد سختي است. پورمحمدي ادامه داد: خيلي‌ها انتقاد مي‌كنند، اما اين انتقادها بدون توجه به واقعيت‌هاي صحنه است. مذاكره‌كنندگان با توكل به خدا پيش مي‌روند. وي با انتقاد از برخي اظهارنظرها درباره توافق ژنو گفت: بايد پشتيباني كنيم، اينكه هي بگوييم حقمان ضايع شده و تسليم شده‌اند، درست نيست. هيچ‌كس در برابر دشمن تسليم نمي‌شود. قدرت چانه‌زني را شما بايد توليد كنيد و در اين عرصه تلاش كنيد.

در مورد پيش نويسي هم كه منتشر شده صرفاً انتقاد نباشد. اگر مي‌شود جايگزين پيدا كنيد. به هر حال چيزي بايد داد تا چيزي بگيريم و اين صحنه نيازمند كمك عنايت و تلاش شما حقوقدان‌ها است.

پنجشنبه، 17 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-02-06 ساعت 03:02
خبر بعدی : کارگران درباره مذاکرات هسته‌ای چه می‌اندیشند
خبر قبلی : بسمه تعالی: اینطور نباشد که کارتن خوابها تلف شوند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -