مجادله بر سر چگونگی دور بعدی مذاکرات هسته‌ای

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی به "زیاده‌خواهی‌" مقامات آمریکایی درمذاکرات هسته‌ای انتقاد کرد. در فاصله توافق ژنو و دور بعدی این مذاکرات سخنانی از سوی مقام‌‌های رژیم ایران و آمریکا منتشر شده که فضای خوشبینانه پس از توافق را کمی سنگین کرده است.

به گزارش رادیو آلمان، مرضیه افخم امروز (چهارشنبه ۵ فوریه/۱۶ بهمن) به سخنان وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد این کشور در گفتگوهای هسته‌ای با ایران، واکنش نشان داد و آن‌ها را «زیاده‌خواهی» و «توهم» دانست.

اشاره سخنگوی وزارت خارجه ایران به صحبت‌‌هایی است که وندی شرمن در توضیح توافق ژنو در کمیته روابط خارجی سنا زده است. او در بخشی از سخنان خود از وضعیت حقوق بشر در ایران به شدت انتقاد کرده و در مورد توافق ژنو نیز گفته است که این توافق «برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده و به عقب‌‌رانده است». سخنان معاون وزیر خارجه آمریکا در مورد عدم نیاز ایران به قسمت‌هایی از فناوری هسته‌ای خود، از جمله راکتور آب سنگین اراک یا یک سایت زیرزمینی نیز از جمله مواردی است که خشم مقام‌‌های ایرانی را برانگیخته است.

مرضیه افخم در واکنش به این سخنان گفته است که هیات مذاکره کننده ایرانی اجازه نخواهد داد «دستاوردهای علمی مردم ایران خدشه دار شود». به باور سخنگوی وزارت خارجه ایران این «زیاده‌خواهی‌ها» برای مصرف داخلی است و «حاصلی جز تداوم ناکامی‌های آمریکا» ندارد.

دور بعدی مذاکرات ایران و ۵+۱ در راه است. این دور از مذاکرات که در روز ۲۹ بهمن (۱۸ فوریه) در وین برگزار می‌شود، به گفته طرفین مناقشه به مراتب دشوارتر از دور قبلی است.

چهارشنبه، 16 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-02-05 ساعت 19:02
خبر بعدی : از کار افتادن جایگاه‌های سوخت به دلیل سرما
خبر قبلی : توافق ژنو؛ سخنان مقامات آمریکایی اعتباری ندارد؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -