تداوم فشار اطلاعات بر زندانیان اهل سنت پس از آزادی

تحمیل فشارهای مختلف از سوی نیروهای امنیتی اداره اطلاعات بر زندانیان اهل سنت پس از پایان دوره حبس و در دوران آزادی همچنان ادامه دارد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عبدالواحد معروف‌زاده دبیر ریاضی که 18 ماه را در اطلاعات ارومیه و زندان رجایی شهر کرج در زندان به سر برده؛ مدتی پیش، پس از اتمام دوران محکومیت از زندان آزاد شد. وی برخلاف تصور از سوی نیروهای امنیتی اداره اطلاعات همچنان تحت فشار و تهدید به تبعید به شهر میاندواب به مدت دو سال قرار گرفته است.
یک منبع مطلع به کمپین اظهار داشت که نیروهای امنیتی اداره اطلاعات عبدالواحد معروف‌زاده را که تازه از زندان آزاد شده به این اداره احضار کرده و وی را تحت فشارهای روحی و روانی قرار داده‌اند.
این منبع مطلع همچنین افزود: عبدالواحد را به اخراج از کار دبیری در مدرسه و تبعید به میاندواب تهدید کرده‌اند. با وجود اینکه دوران حبس او تمام و آزاد شده ولی هنوز از سوی ماموران اطلاعات از لحاظ روانی تحت فشار است.
گفتنی است عبدالواحد معروف‌زاده از شهروندان اهل سنت شهرستان اشنویه در آذربایجان غربی دارای مدرک لیسانس ریاضی بوده و هم‌اکنون به عنوان دبیر ریاضی دوره‌ی ابتدایی مشغول به تدریس است. فشار نیروهای امنیتی اداره اطلاعات پس از آزادی زندانیان به امری مشروع و عادی بدل گشته و از این رهگذر، هم زندانی آزاد شده و هم خانواده‌اش در معرض انواع تهدیدها و فشارهای آنان قرار دارند.

چهارشنبه، 16 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-02-05 ساعت 09:02
خبر بعدی : دهه فجر؛ تجاوز به زن جوان در مقابل فرزندش
خبر قبلی : حبس ابد برای اعدامی نجات یافته از مرگ (زنده شده)


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -