عبور از خطوط قرمز انقلاب را به خطر می‌اندازد

یک مرجع تقلید گفت: آزادی در اسلام یک اصل است، اما با آزادی غربی تفاوت دارد؛ آزادی اسلامی دارای خط قرمز و چارچوب است، مبادا صدا و سیما، رسانه‌ها و مطبوعات تصور کنند می‌توانند خطوط قرمز را بشکنند، در این صورت اصل انقلاب به خطر می‌افتد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مکارم شیرازی، در دیدار فرماندهان بسیج سازمان صدا و سیما، با تبریک ایام دهه مبارک فجر، مجموعه تعلیمات اسلام را منحصر در سه حوزه اصول و عقاید، فروع احکام اسلامی و مسائل اخلاقی دانست.

وی با بیان این‌که «همه ما باید در سه حوزه مذکور نقش آفرین باشیم و برای حفظ اصول، فروع و اخلاق اسلامی تلاش کنیم» یادآور شد: در برابر کسی که حکم را نمی‌داند، وظیفه ارشاد جاهل را عهده‌دار هستیم، در برابر فرد غافل نیز باید او را متنبه کنیم، وظیفه دیگر نیز امر به معروف و نهی از منکر است که بر عهده تمام مسلمانان می‌باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «باید از ابزارهای روز برای پیشبرد اهداف، به درستی استفاده کنیم» خاطرنشان کرد: خوشبختانه رسانه ملی در سالیان اخیر توسعه بسیار خوبی یافته، اما به همان اندازه که آثار آن گسترده و وسیع می‌باشد، آسیب‌های آن نیز سنگین است.

وی با اشاره به این‌که «در صورت غفلت، ممکن است خدای ناکرده آسیب‌های زیادی ایجاد شود» تصریح کرد: اصولا فلسفه تشکیل سازمان بسیج، برای پیشگیری از این نوع آسیب‌ها است و باید قبل از وقوع آسیب‌ها به فکر پیشگیری باشیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که «باید نظارت کاملی بر تمام برنامه‌ها وجود داشته باشد» یادآور شد: هیج کس نمی‌تواند ادعا کند تمام برنامه‌های رسانه ملی بدون عیب است، حتی رئیس رسانه ملی نیز چنین ادعایی ندارد؛ از این رو باید سعی کرد مشکلات را به حداقل رساند و در گام بعدی از بین برد.

وی با تاکید بر این‌که «اگر نظارت دقیق وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد» گفت: گاهی ممکن است افرادی در صدا و سیما برای جذب مخاطب بیشتر بخواهند فرهنگ غرب را در رسانه ملی حاکم کنند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که به صورت خزنده به سمت فرهنگ غربی کشانده نشویم و یا برای جذب شنونده و بیننده بیشتر برنامه‌های ناسالم تولید کنیم؛ من همیشه بیم این نکته را دارم؛ از این رو نباید از حرکت‌های خزنده مخرب غفلت کرد.

این مرجع تقلید، جذب مخاطب به هر قیمت را فرهنگی غربی دانست و تصریح کرد: رسانه ملی باید در تمام برنامه‌ها به صورت هدفدار حرکت کند، حتی طنز، انیمیشن و برنامه‌های کودک و سرگرمی باید هدفدار و مطابق با آموزه‌های اسلامی باشد و در تمامی این برنامه‌ها می‌توان مبانی دینی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم تبیین کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ اصول و رعایت خطوط قرمز، گفت: بعد از روی کارآمدن حجت‌الاسلام روحانی که فرد معتدلی است، گاهی برخی در حاشیه وانمود می‌کنند که می‌شود هر کاری کرد، هر حرفی را زد، من امروز در روزنامه دیدم نوشته بودند راه انتشار کتبی که ممنوع الطبع بودند، باز شده است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «اگر واقعا کتاب و اثری به دلیل منطقی انتشار آن ممنوع بوده، یعنی چه که راه آن باز شده است؟» تاکید کرد: آزادی در اسلام یک اصل است، اما آزادی ما غیر از آزادی غربی است؛ آزادی ما خط قرمز و چارچوب دارد، مبادا صدا و سیما، رسانه‌ها و مطبوعات تصور کنند می‌توانند خطوط قرمز را بشکنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اگر خط قرمزها شکسته شود، اصل انقلاب و کشور به خطر می‌افتد، بارها به مسئولان گفته‌ام اگر جمعیت بسیجی و جوانان مذهبی را از دست بدهیم، پشتوانه انقلاب و کشور را از دست خواهیم داد.

وی با تاکید بر این‌که «مذهبی‌ها انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و حفظ کردند» یادآور شد: اگر خط قرمزها را بشکنیم، پشتوانه انقلاب را از دست داده‌ایم، باید اعتقادات مذهبی و بسیج که پشتوانه اصلی نظام و انقلاب هستند را حفظ کنیم.

سه شنبه، 15 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-02-04 ساعت 04:02
خبر بعدی : چنگال فولادین دشمن زیر دستکش مخملین پنهان است
خبر قبلی : هدف اصلی انقلاب گسترش اسلام در جهان بود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -