مسجد جمكران: فتنه 88 با نام امام به خط امام زد

توليت مسجد مقدس جمكران با بيان اينكه در فتنه 88 عده‌اي با نام دفاع از خط امام به مبارزه با انقلاب و ولايت فقيه برخاستند، تأكيد كرد: در فتنه 88 جريان فتنه دم از امام مي‌زد و خود را مدافع خط ايشان مي‌دانست، همين امر باعث فريب بسياري از مردم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان، عضو سابق دفتر حضرت امام(ره) در برنامه اين هفته شناسنامه، با اشاره به عضويت خود در تشكل مجمع روحانيون مبارز و جدايي زودهنگام از اين تشكل گفت: دلايل مختلفي داشته است، برخي افراد از جمله خود ما هم مجمع را رها كرديم، فلسفه وجودي مجمع به اين خاطر بود كه تصور مي‌شد بايد گروهي شكل بگيرد كه جدي‌تر از ديگران پيگير نقطه‌نظرات امام باشند اما بعد از ارتحال ايشان احساس ما اين بود كه آن گونه كه شايسته بود مسائل پيش نرفت، هرچند مجموعه اعضا در همان آغازين روزها براي بيعت با رهبر معظم انقلاب خدمت ايشان رسيدند. وي با بيان اينكه مجمع روحانيون مبارز يك مجموعه يك‌دست نبوده و نيست، گفت: افرادي در اين تشكل هستند كه ملتزم به انقلاب، خط امام و ولايت هستند، از سويي ديگر افرادي نيز در اين تشكل هستند كه در متن فتنه 88 نقش مخرب را ايفا كردند، اما به هر حال خروجي دست افرادي است كه همسويي آنها با فتنه و ضد انقلاب روشن شده است.

رحيميان در خصوص برخي مواضع زاويه دار با انقلاب و خط امام گفت: ما فكر مي‌كنيم برخي افراد از ابتدا اعتقاد عميق و راسخي نسبت به اساس تفكر حضرت امام و اسلام نابي كه ايشان تبيين كردند نداشتند، برخي چه بسا به مرور زمان به دلايل مختلف و به دليل همنشيني با عناصري همچون نهضت آزادي نتوانستند مرز خود را از جريان‌هاي معاند جدا كنند. وي بيان كرد: الان در برخي روزنامه‌هاي زنجيره‌اي از آن چهره‌هاي پليدي كه اساس اسلام و انقلاب را نشانه گرفتند و باز هم مدعي خط امام هستند و متأسفانه افكار و اشخاص آنها را بزرگ مي‌كنند. وي اضافه كرد: من متحيرم كسي كه روزي رنجنامه امام درباره آقاي منتظري را منتشر مي‌كند، همان فرد مدافع سرسخت آقاي منتظري مي‌شود و در عين حال مدعي پيروي از خط امام و بيت امام است!
رحيميان افزود: آقاياني كه آن زمان شاهد سرسختي آقاي منتظري درباره امام بودند، همين افراد دست‌بوس آقاي منتظري شده‌اند، در حالي كه ادعا مي‌كردند ياران راستين حضرت امام هستند. وي درباره اينكه آيا نظر امام درباره نهضت آزادي از ابتدا اين گونه بود، گفت: از ابتدا حضرت امام آنها را قبول نداشت، در سال 43 نهضت آزادي درخواست ملاقات داشتند اما امام نپذيرفت. توليت مسجد مقدس جمكران درباره فتنه سال 88 نيز گفت: اين فتنه يك مسئله استثنايي بود، در فتنه جريان فتنه با نام امام در صحنه مبارزه با خط امام و خط مقدم راه ايشان (ولايت فقيه) وارد شد. وي اضافه كرد: فتنه بني‌صدر، فتنه خلق مسلمان، فتنه منافقين و ديگر فتنه‌هاي كوچك و بزرگ هر كدام يك وجه روشني از تقابل با اصل نظام و امام را داشتند، در فتنه 88 جريان فتنه دم از امام مي‌زد و خود را مدافع خط ايشان مي‌دانست، همين امر باعث فريب بسياري از مردم شد، اما هدايت‌هاي رهبري و خطبه روشنگرانه ايشان و بصيرت مردم باعث خلق حماسه 9دي شد.

رحيميان در پاسخ به سؤال ديگري درباره حركت سياسي برخي افراد و جريان‌ها براي توجيه عملكرد خود و منتسب كردن حركت خود به امام نيز گفت: چراغ راهي كه امام نشان داد، پيروي از ولايت فقيه بود و همه براي درستي و نادرستي مسير و فعاليت‌هاي خود بايد به اين معيار توجه كنند. وي اضافه كرد: مردم چشم‌شان باز است و روز به روز نيز چشم‌ها باز‌تر مي‌شود و مردم همه چيز را درك مي‌كنند.

شنبه، 12 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-02-01 ساعت 04:02
خبر بعدی : مشاور روحانی: شایعات علیه دولت سازمان یافته است
خبر قبلی : نظام پر از گرگ و روباه است و کاری از ما بر نمی آید


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -