یکی دیگر از پیشرفت های اسلامی؛ "حد ترخص"+عکس

فیس بوک تهران قدیم: همه شما حکم شکسته شدن نماز مسافر را می دانید. 22 کیلومتر که از شهر خودتان دور شوید، نمازتان شکسته می شود و از روزه هم معافید. به نظر میرسد این یکی از دوست داشتنی ترین احکام شرعی باشد، به خصوص که در ماه رمضان می توانید سوار بر خودرو کولر دار شده ، 25 کیلومتر (سه کیلومترش محض احتیاط) از شهر دور شوید و موقع برگشت برای خوردن نهار چرب و نرم دست گرمی را شروع کنید. و البته اگر در راه آهنگ هایده ای، شهرام شب پره ای ... گوش نکنید، هیچ گناهی مرتکب نشده اید!!!

اما اخیرا استاندار جدید قم برای ما روشن کردند، مسئله با کیلومتر شمار ماشین حل نمی شود، طی فعالیت یک گروه کاری و آزمایش های متعددِ ناپدید شدن صدا و دیوارهای شهر، جناب حجت الاسلام فلاح زده موفق شدند نقطه دقیق شکسته شدن نماز، را در اتوبان قم مشخص کنند. بگذریم از اینکه آقایان متوجه نیستند حد ترخص نمی تواند نقطه باشد که محیط یک دایره کج و معوج است. بهر حال این نقطه که نام علمیش حد ترخص است، با حضور مقامات استان قم علامت گذاری و سپس تابلو حد ترخص در آنجا رونمایی شد.

تا اینحا شاید خیلی هم برایتان هیجان انگیز نباشد اما وقتی بدانيد، از سوی یکی از روحانیون یک نماز کامل این طرف تابلو و یک نماز شکسته آن طرف تابلو با موفقیت تست شدگلبانگ سر بلندی بر آسمان زنید.

بقیه هیجان را از زبان خبر گزاری ها حس کنید:

"حجت‌الاسلام والمسلمين صالحي منش، استاندار قم در این مراسم، نصب تابلوهاي حد ترخص و مسافت شرعي را نقطه عطفي در تاريخ اسلام دانست و ابراز امیدواری کرد که این حرکت به عنوان ابتکاری جدید در جهان اسلام، نقطه تغییر و تحول در ارتباط با موضوع‌شناسی احکام فقهی در تاریخ اسلام به وجود آورد".

قلم من در نشان دادن عظمت موضوع علیل بود.. شما لطفا کلید واژه "حدترخص" را گوگل بفرمایید.

**************************************************

آدينه، 11 بهمن ماه 1392، 11:17 بعدازظهر برابر با 2014-01-31 ساعت 04:01
خبر بعدی : سوریه؛ هشدار دبیرکل سازمان ملل/گزینه نظامی روی میز
خبر قبلی : محموله نفتی، دستمزد سرکوب خیابانی و جنایت کهریزک


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -