115 دادستان و قاضی دیگر ترکیه‌ برکنار یا منتقل شدند

در جدیدترین اقدام دولت ترکیه علیه مقامات قضایی مسئول تحقیقات ضد فساد، روز چهارشنبه 115 تن از دادستان‌ها و قضات مجتمع قضایی استانبول از سمت‌های خود برکنار و یا به سمت‌های دیگری منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه تودی زمان، از میان این دادستان‌ها دو تن به نام‌های جلال کارا و محمت یوزگچ مسئولیت اداره تحقیقات ضد فساد علیه دولت ترکیه را بر عهده داشته‌اند.

این دو دادستان نزدیک به یک سال و نیم بود که تحقیقات درباره فساد مالی مقامات را به پیش می‌برده و در حالی روز چهارشنبه از سمت خود برکنار شدند که تنها چند روز تا صدور کیفرخواست در خصوص این پرونده باقی مانده بود.

همچنین ادعا شده که تغییر سمت این دو دادستان یک روز پس از آن انجام شده که یوزگچ دو تن از تاجران سرشناس پرونده را به نام‌های م . ا . ا و همچنین م . ن . ز احضار کرده تا درباره تحقیقات در دفتر دادستانی توضیحاتی را ارائه دهند.

یوزگچ و کارا خبر انتقال خود را از طریق پست الکترونیکی دریافت کرده و با تصمیم هادی صلاح اوغلو، دادستان جدید استانبول از تحقیقات کنار گذاشته شده‌اند.

به نظر می‌رسد که دادستان جدید استانبول یک کمیته از دادستان‌ها که مسئول تحقیقات در خصوص جرایم ارتکابی مقامات دولت بوده‌اند را منحل کرده است.

از زمان ‌آغاز تحقیقات درباره فساد مالی مقامات دولت ترکیه، این دولت سمت نزدیک به پنج هزار تن از مقامات پلیس از جمله ده‌ها افسر بلندپایه و رئیس پلیس را در استان‌های مختلف تغییر داده است.

پنجشنبه، 10 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-01-30 ساعت 11:01
خبر بعدی : نپرداختن پول اشتراک و قطع دسترسی ایران به ISI
خبر قبلی : انفجار یکی از موسسات متعلق به عوامل رژیم تهران در یمن


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -