تب سالنامه هایی که خوانده نمی شوند

سایت پارسینه: جعفر گلابی روزنامه نگار در صفحه شخصی خود در فیس بوک درباره "سالنامه های عید روزنامه ها" نوشت:

شاید بسیاری از دوستان غیر همکار ندانند که چند سالی است تب شدید چاپ سالنامه های قطور همه گیر شده و از همین روزها روزنامه های مختلف با ضرب زور هم که شده در به در دنبال مصاحبه گرفتن و تهیه یادداشت از افراد مختلف هستند .

دوستان محترمی که از چند روزنامه برای ارایه یادداشت به بنده مراجعه کرده اند تعجب می کنند که با انکار من مواجه می شوند .فکر می کنم وبزرگان جامعه شناس هم فرموده اند که ما مبتلا به زیاده گویی شده ایم و اتفاقا در نقطه مقابل کمتر می خوانیم و می شنویم .

با اینکه اغلب دوستانم یا روزنامه نگار هستند یا روزنامه خوان طی چند سال گذشته حتی یک مورد هم سراغ ندارم که کسی این سال نامه ها را بجز تورق کردن خوانده باشد ! علتش هم روشن است دوستان محترمی که در سالنامه مصاحبه می دهند چه چیزی دارند که طی یک سال تمام نگفته اند ؟

یادداشت نویسان هم همین وضع را دارند و مراجعه به سالنامه ها روشن می سازد که جز چرخاندن کلمات و پس و پیش کردن جملات و به قول همکاران ما آب بستن به مطالب چیزی دست کسی را نمی گیرد و اساسا حتی روزنامه خوان های ما هم حوصله عبور از تیترها و مطالعه متن های مطول راندارند .

این بلیه را شخصی و روزنامه خاصی باب کرد و بنظرم گریز از آن شجاعتی می خواهد که کمتر موجوداست ، چرا که مسوولین روزنامه ها احساس می کنند که اگر سالنامه نداشته باشند از قافله عقب می مانند ودر رقابت با روزنامه های دیگر کم می آورند -البته چنین وضعیتی در اکثر حوزه های دیگر هم موجود است واغلب دور خود می چرخیم و گرفتار تارها تنیده شده دور خودهستیم و توان عبور از تسلسل زنجیرها را نداریم .

چهارشنبه، 9 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-01-29 ساعت 04:01
خبر بعدی : هشدار درباره قحطی آب در ایران
خبر قبلی : پهنای باند اينترنت در ايران ۱۰۰ برابر کمتر از قطر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -