قتل نگهبان شرکت به خاطر 40 هزار تومان

دو پسر جوان که با انگيزه سرقت گاوصندوق شرکت، نگهبان آنجا را به قتل رسانده بودند بدون اجراي نقشه خود با سرقت 40 هزار تومان از محل فرار کردند.در آذر ماه سال جاري و از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110، وقوع يک فقره قتل در يک شرکت توليدکننده محصولات بهداشتي واقع در منطقه تهرانپارس به کلانتري 144 جواديه تهرانپارس اعلام شد . با حضور مأموران در محل و انجام بررسي‌هاي اوليه مشخص شد نگهبان شرکت به نام «شهرام» (40 ساله) توسط قاتل يا قاتلين به قتل رسيده و جسد وي در زمان مراجعه کارکنان به محل کارشان، در پشت ميز اتاقک نگهباني و با دستان بسته پيدا شده است. با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «قتل عمد» و به دستور شعبه چهارم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز رسيدگي به پرونده، کارآگاهان بهمراه عوامل تشخيص هويت پليس آگاهي به محل جنايت مراجعه و تحقيقات خود را آغاز کردند ؛ شواهد بدست آمده از محل جنايت نشان از آن داشت که قاتل يا قاتلين با انگيزه سرقت گاوصندوق حاوي مبلغ 40 ميليون تومان وجه نقد وارد ساختمان شده و پس از ارتکاب جنايت، قصد خارج کردن گاو صندوق با استفاده از يکي از خودروهاي نيسان شرکت را داشته اند که به علت بزرگي و سنگيني گاو صندوق و با وجود انتقال آن به داخل حياط شرکت، موفق به اين کار نشده و محل را ترک کرده‌اند.

شناسايي و دستگيري عامل اصلي جنايت

با توجه به شيوه و شگرد سرقت که تنها درب اتاق مالي شرکت تخريب و گاو صندوق از آنجا به داخل حياط منتقل شده بود، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که عوامل جنايت مي‌بايست از محل نگهداري وجوه نقد شرکت اطلاع کامل داشته‌اند؛ لذا بررسي فرضيه «احتمال ارتکاب سرقت توسط پرسنل شرکت» در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز تحقيقات گسترده بر روي پرسنل شرکت، کارآگاهان موفق به شناسايي جواني به نام «مسعود.م» (متولد 1368) شدند که چند ماه پيش و به علت «اعتياد به موادمخدر» و «عدم رعايت مقررات شرکت» اخراج شده؛ بررسي‌هاي بعدي نيز نشان داد که در چند روز قبل از جنايت نيز مسعود به بهانه‌هاي مختلف و تحت عنوان ملاقات با همکاران سابقش چندين بار به شرکت مراجعه داشته است.

همزمان با شناسايي مسعود، ديگر اقدامات پليسي نيز نشان از حضور وي در محل جنايت داشت ؛ لذا محل سکونت وي در منطقه اتابک شناسايي و در مراجعه کارآگاهان به اين محل مشخص شد که وي از اين محل متواري شده است. با وجود متواري شدن مسعود از محل سکونتش، کارآگاهان موفق به شناسايي مخفيگاه وي در منطقه لواسان شده و نهايتا وي را در ساعت 24 روز سوم بهمن92 دستگير کردند. با دستگيري مسعود و با توجه به دلايل ارائه شده از سوي کارآگاهان، وي به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنايت اعتراف کرد و در اظهاراتش عنوان داشت که جنايت را بهمراه
پسرعمه اش به نام رضا انجام داده است.

اعترافات مسعود

مسعود در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «به پيشنهاد من و از سه ماه قبل تصميم به سرقت از داخل شرکت گرفته بوديم تا نهايتا 10 روز قبل از سرقت، با پسرعمه‌ام (رضا) شروع به برنامه ريزي سرقت کرديم؛ چندين بار تحت عناوين و بهانه‌هاي مختلف به شرکت رفته و محل را مورد بررسي قرار دادم تا نهايتا در ساعت 2 روز دهم آذر92 بهمراه رضا و با موتورسيکلت وي به نشاني شرکت در منطقه تهرانپارس مراجعه کرديم. منتظر مانديم تا خيابان خلوت شود ؛ من از طريق ديوار وارد ساختمان شدم ؛ بعد از ورود به داخل حياط - و در حاليکه رضا بيرون شرکت مراقب بود - متوجه شدم که چراغ اتاق نگهباني خاموش است و احتمالا نگهبان خواب است؛ از آنجائيکه درب شرکت قفل مي‌شد و کليد آن تنها در اختيار نگهبان قرار داشت، با سنگ به درب ورودي شرکت زده و بلافاصله خودم پشت يک دستگاه خودرو نيسان پارک شده در داخل حياط پنهان شدم؛ با شنيدن صدا، نگهبان شرکت ( شهرام ) به درب شرکت مراجعه و درب کوچک شرکت را باز کرد و با رضا روبرو شد . بلافاصله من که در داخل حياط پنهان شده بودم، خودم را به پشت سر رضا رسانده و گردنش را از پشت سر گرفتم ؛ رضا نيز وارد شرکت شد و چند ضربه مشت به صورت شهرام زد و بعد پاهايش را گرفت و من نيز گردن و گلوي شهرام را فشار دادم تا ديگر از حرکت افتاد؛ من و رضا، شهرام را روي آسفالت حياط شرکت کشيده و او را جلوي درب انبار گذاشتيم و دستانش را از پشت سر بستيم. داخل اتاق نگهباني شدم و کليد درب ورودي شرکت را بهمراه کليد نيسان برداشتم ؛ پس از گذاشتن شهرام در پشت ميز اتاق نگهباني، وارد ساختمان اداري شده و با تخريب درب اتاق مالي، گاوصندوق را از آنجا خارج و به زحمت به حياط شرکت منتقل کرديم . هرچقدر تلاش کرديم نتوانستيم گاوصندوق را در داخل نيسان بگذاريم و تنها پس از برداشتتن 40 هزار تومان وجه نقد داخل يکي از ميزهاي اتاق مالي، از شرکت بيرون آمده و از محل دور شديم.

دستگيري دومين عامل جنايت

با توجه به اعترافات صريح مسعود و معرفي پسرعمه خود به نام رضا (متولد 1368) به عنوان دومين متهم پرونده، وي نيز در روز ششم بهمن 92دستگير و پس از انتقال به اداره دهم و آغاز تحقيقات، تمامي اظهارات پسردايي خود (مسعود) را تأييد کرد .

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر اعلام کرد: «با توجه به اعترافات صريح هر دو متهم، قرار قانوني از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهمان جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند».

سه شنبه، 8 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-01-28 ساعت 12:01
خبر بعدی : اعدام در برابر چشمان کارگران ساختمانی + عکس
خبر قبلی : روحانی از دریافت یارانه نقدی انصراف داد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -