در مذاکرات هسته ای از رهبری هزینه نمی کنیم؛ چرا؟

یکی از اعضای تيم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی که خبرگزاری ايرنا از وی به عنوان ديپلمات "واقع بين" نام برده گفته است: محورها و جزئيات توافق شده در جريان مذاکرات، جزء به جزء و يک به يک، نظر رهبری را داشته است، ولی ما موافق نيستيم که برای اثبات اقدامات خود از مقام معظم رهبری در اين موضوع هزينه کنيم.

حمید بعيدی نژاد که رئيس دبيرخانه اجرای توافق ژنو نيز هست، گفته: طبيعی است که ما نتيجه مذاکرات را در مراحل مختلف به مقامات عالی رتبه از جمله رهبری گزارش کنيم ولی فکر نمی کنيم که مناسب باشد ايشان را در معرض موضعگيری قرار دهيم.

این عضو تيم مذاکره کننده هسته ای در ادامه با اشاره به دور بعدی مذاکرات و تشتت درونی رژیم هشدار داد: اجماع برای دور بعدی مذاکرات که پيچيدگی و دشواری بسياری دارد، بايد بيش از اينها استوار باشد و پيگيری اين مذاکرات يک عزم مردانه و جدی در کل سطح کشور را می طلبد.

وی هرگونه توقع برای برداشته شدن همه تحريمها را رد کرد و گفت: تحريمها به قدری درهم تنيده شده و به عنوان بخشی از نظام روزمره و واقعيتهای جاری در تبادلات مالی و بانکی تبديل شده است که توافق بر سر راه حل جامعی که منجر به برداشتن همه تحريمها شود، به هيچ وجه ساده نيست.

یکشنبه، 6 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-01-26 ساعت 14:01
خبر بعدی : لس آنجلس تایمز: یک رأی سناتورها و استارت جنگ
خبر قبلی : توافق ژنو؛ اینگونه رفتارها موجب تضعیف نظام می شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -