فرانسه: هیئت نمایندگی اسد کور و ناشنواست

رادیو فرانسه: در حالیکه سخنان ولید معلم- وزیر خارجه دولت سوریه، در محل نشست "مونترو" جو همایش را متنشج کرده است، وزیر خارجه فرانسه طی نطقی خطاب به هیأت نمایندگی دولت سوریه رفتار آنان را بر خلاف بقیه شرکت کنندگان ، پرخاشگرانه و بی‌منطق توصیف کرد.

لوران فابیوس گفت: در حالیکه تمام شرکت کنندگان بر سر این موضوع توافق دارند که یک حکومت انتقالی انتخاب شود، تنها یک «استثنا» در میان شرکت کنندگان وجود دارد و آنهم هیأت نمایندگی دولت سوریه است.

وزیر خارجه فرانسه سپس دو هیأت نمایندگی دولتی و اپوزیسیون را با یکدیگر مقایسه کرد و گفت علیرغم موضع مسئولانه و دموکراتیک رهبر ائتلاف اپوزیسیون- احمد جبرا، نمایندگان دولت بشار اسد دست به تعرضات پرخاشگرانه و بی منطق و طولانی زده اند.

در واقع منظور فابیوس، ولید معلم- وزیر خارجه سوریه بود که مذاکره کنندگان دولت سوریه را که در مقابل او نشسته بودند، «خائن و مأمور بیگانه» توصیف کرد.

ولید معلم همچنین به وزیر خارجه آمریکا- جان کری، اعتراض کرد و گفت جز مردم سوریه کس دیگری نمی تواند درباره بشار اسد تصمیم بگیرد.

لوران فابیوس، رژیم اسد را متهم کرد که با این کارشکنی‌ها عملاً به تقویت تروریست‌ها یاری می رساند.

وزیر خارجه فرانسه در توصیف جو امروز همایش "مونترو" گفت: نمی توان این اجلاس را گفتگوی ناشنوایان نامید چرا که در این جلسه همه می شنوند جز یک هیأت نمایندگی که کور و ناشنواست.

چهارشنبه، 2 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-01-22 ساعت 21:01
خبر بعدی : بازداشت و بلاتکلیفی هکر ایرانی در زندان اوین
خبر قبلی : فساد؛ حمله غیرمستقیم رفسنجانی به ولی فقیه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -