فساد؛ حمله غیرمستقیم رفسنجانی به ولی فقیه

روزنامه مردمسالاری: رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: فسادهاي زيادي در سال‌هاي اخير در خيلي از زمينه‌ها؛در بانك‌ها، در وام‌ها، در خريدها؛ در دورزدن تحريم‌ها و بسياري از مسايلي كه كم و بيش داريم؛ اتفاق افتاد. بعضي جاهايش را مي‌بينيد كه علني مي‌شود و چيزهايي هم هست كه هنوز حالت سرّي دارد و رو نمي‌شود .

آيت‌الله‌ هاشمي رفسنجاني در گفت‌و‌گو با انتخاب، در پاسخ به اينکه در مورد فرآيند دور زدن تحريم‌ها چه نظري داريد گفت:‌ خيلي از جزييات را نمي‌دانم، چون اين‌ها را به ما نمي‌گفتند. اما سوءمديريت‌ها خود را در اتفاقات اخير نشان مي‌دهد. البته چون اين‌ها مي‌خواستند مخفي كاري بكنند و نمي‌شد علني كنند و آن طرف هم حاضر نبودند كه علني باشد و در داخل مصلحت نبود، از افرادي استفاده مي‌كردند كه غيردولتي باشند و در آن‌ها انسان ناشايسته اي هم وارد شدند و بعضي‌ها كارهايي هم كردند . منتها من به صورت كامل و جامع اطلاع ندارم كه كجاها و چگونه بوده است . فروش نفت، ورود كالاها؛ انتقال پول و انتقال موارد حساس فني بوده و اگر درست مديريت مي‌شد؛ شايد اين اتفاقات نمي‌افتاد. وي ‌در مورد وضعيت اقتصادي كشور گفت:‌ الان كه وضعيت اقتصادي هيچ خوب نيست. واقعاً مقدار زيادي از منابع مهم ما معطل مانده است. بيكاري شديد، آن هم نيروهاي تحصيلكرده و با سواد كشور را فراگرفته؛ گراني و تورم حقيقتاً مردم را اذيت مي‌كند. پخش كردن پول هم به آن شكل كه مي‌شد؛ جواب نمي‌دهد؛ بلكه تورم را اضافه تر مي‌كند.

رييس مجمع افزود: سيستم اقتصادي از مسير خود خارج شده بود و حتي اجراي اصل 44 كه رهبري به مجمع گفتند و مجمع سياست را تهيه كرد و ايشان تاييد كردند و دستور دادند و ابلاغ كردند، از مسير خود خارج شد. همين هدفمند كردن يارانه‌ها كه كار لازمي‌ بود، به شكل بدي اجرا شد كه عوارضش را مي‌بينيم. منابع كشور معطل مانده‌اند.

وي گفت: الان من به هيچ وجه از وضع راضي نيستم، توقعي هم نمي‌توانيم از دولت داشته باشيم كه بدون گام‌هاي قبلي بتواند اين را اصلاح كند‌. بالاخره الان منابع دولت خيلي محدود است‌. الان شما به بودجه نگاه كنيد. عمدتاً در حد هزينه‌هاي جاري است‌. مثلاً ده هزار ميليارد براي عمراني نوشتند؛ ولي معلوم نيست حاصل شود.

پنجشنبه، 3 بهمن ماه 1392، 5:03 صبح برابر با 2014-01-22 ساعت 21:01
خبر بعدی : فرانسه: هیئت نمایندگی اسد کور و ناشنواست
خبر قبلی : اسارت فوتبالیست‌های بوشهری در هتل


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -