کنفرانس ژنو2؛ اسد کنار نمی رود / آمریکا: باید برود

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفته رئیس جمهور این کشور از قدرت کناره‌گیری نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عمران الزعبی وزیر اطلاعانی رسانی سوریه که در کنفرانس بین‌المللی ژنو2 شرکت دارد، دقایقی پیش اعلام کرد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند.

ولید المعلم» وزیر خارجه رژیم سوریه نیز گفته موضوع نظام سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری این کشور خط قرمز ماست و در باره آن در کنفرانس ژنو گفتگو نمی کنیم.

این مقام رژیم اسد امروز بشدت به کشورهای حاضر در کنفرانس ژنو و اپوزیسیون سوریه حمله کرد که موجب اعتراض شدید برخی کشورها از جمله آمریکا شد. دبیرکل سازمان ملل نیز بعنوان رئیس جلسه سه بار سخنان المعلم را قطع کرد.

اظهارات مقامات رژیم دمشق در حالی است که کشورهای غربی می گویند، بشار اسد نمی تواند در روند انتقالی سوریه حضور داشته باشد و باید کناره گیری کند.

وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنانی در اجلاس ژنو2 اظهار داشت، بشار اسد جزئی از دوران انتقالی در سوریه نخواهد بود و گزارش‌های اخیر در مورد شکنجه و کشتار زندانیان و همچنین استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی نقض تمامی قوانین است.

جان کری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما در اجلاس ژنو2 به دنبال اجرایی کردن بیانیه ژنو1 هستیم گفت: ما باید دولتی انتقالی را در سوریه مستقر کنیم.

وزیر خارجه آمریکا افزود، رایزنی‌ها در اجلاس ژنو2 بسیار دشوار خواهد بود و این اجلاس آزمونی برای جامعه جهانی است که سوریه را به محلی برای زندگی بدون نگرانی تبدیل کنند.

چهارشنبه، 2 بهمن ماه 1392، 2:54 بعدازظهر برابر با 2014-01-22 ساعت 14:01
خبر بعدی : مقاومت دلیرانه مردم اوکراین در برابر همدست پوتین
خبر قبلی : کنفرانس ژنو2؛ سازمان ملل: علت اخراج رژیم تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -