کنفرانس ژنو2؛ سازمان ملل: علت اخراج رژیم تهران

در حالیکه وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز گذشته دبیر کل سازمان ملل متحد را متهم کرد که «تحت فشار» دعوت تهران به کنفرانس "ژنو ٢" را پس گرفته است، یک سخنگوی سازمان ملل متحد شب گذشته در یک کنفرانس خبری این اتهام را رد کرد و گفت علت واقعی این اقدام عقب نشینی رژیم ایران از تعهداتی است که بطور شفاهی به دبیر کل سازمان ملل کرده بود.

او اضافه کرد که تمام شرکت کنندگان می بایست با نیک خواهی در این کنفرانس شرکت کنند.

این سخنگوی سازمان ملل، توضیح داد که در جریان مذاکرات مفصل با جواد ظریف سرانجام به یک توافق شفاهی رسیدیم که می بایست تدقیق گردد و سپس در شکل یک بیانیه کتبی منتشر شود. این توافق بروایت سازمان ملل متحد مربوط به حمایت رژیم ایران از قطعنامه ژنو بود که در سی ژوئن 2012 ، توسط قدرت‌های بزرگ امضاء شده بود و یک حکومت انتقالی در سوریه را پیش‌بینی می کرد.

رژیم ایران روز دوشنبه گذشته یعنی پس از توافقاتش با بان کی مون، اعلام کرد که هیچ پیش شرطی را برای آمدن به کنفرانس نمی پذیرد. از این رو بان کی مون نیز دعوت نامه خود را پس گرفت.

معاون سخنگوی سازمان ملل تأکید کرد که بیانیه ژنو مبنای مذاکرات جدید در اجلاس شهر "مونترو" محسوب می شود. اگر کسی این مبنا را نپذیرد هیچ دلیلی ندارد که در مذاکرات شرکت کند.

چهارشنبه، 2 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-01-22 ساعت 13:01
خبر بعدی : کنفرانس ژنو2؛ اسد کنار نمی رود / آمریکا: باید برود
خبر قبلی : جنایت هولناک ماموران رژیم اسلامی در متروی تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -