توصیه آیت الله باریک بین به دانش آموزان قزوین

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: توجه جدی به اقامه نماز در مدارس می تواند ضمن تقویت فضای معنوی در آموزشگاهها به سالم سازی محیط تحصیل و ارتقاء روحیه دینی در دانش آموزان کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله باریک بین عصر سه شنبه در جمع شورای دانش آموزی امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: اگر بتوانیم فرهنگ امر به معروف را در جامعه بخوبی ترویج کنیم می توان امیدوار بود که آسیبهای اجتماعی کاهش یابد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر به منزله بخشی از فرهنگ ایرانیان است که احیاء آن در همه شئون اجتماعی جامعه وظیفه ای همگانی است.

امام جمعه قزوین رعایت تقوی و پاکدامنی از سوی دختران جوان را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و افزود: دختران دانش آموز لازم است از همان سنین نوجوانی و جوانی به حجاب و رعایت پاکدامنی توجه کنند و بدانند آینده آنها در گرو توجه امروز به مسائل معنوی و مذهبی است.

وی افزود: اگر بانوان در مسیر حجاب و عفاف و حفظ پاکدامنی گام بردارند دشمنان دیگر قادر نخواهند بود به اهداف شوم خود که از بین بردن حجب و حیا بین بانوان و دختران جوان است دست یابند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دانش‌آموزان باید علاوه بر تحصیل علم و دانش به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مسائل دینی و مذهبی هم توجه جدی کنند تا در کنار تقویت بنیه علمی به رشد فضائل اخلاقی و روح معنویت در خود هم همت گمارند.

آیت الله باریک‌ بین گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در شرایط کنونی جامعه همانند نماز و حج اهمیت دارد و نباید در شئون مختلف زندگی به ر عایت آن بی تفاوت باشیم.

وی یادآورشد: افرادی که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند باید با رسالت مهم خود آشنا باشند و بدانند این کار دینی اجر فراوانی در نزد خداوند متعال دارد و با انگیزه و تلاشی مضاعف برای ترویج آن در جامعه همت کنند.

نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت اقامه نماز در مدارس هم اظهارداشت: از والدین و معلمان انتظار داریم با بیان اهمیت اقامه نماز به دانش آموزان نسبت به برگزاری نماز جماعت در مدارس تلاش بیشتری کنند و با برنامه ریزی مناسب و فرهنگ سازی، آینده سازان کشور را با اهمیت و جایگاه نماز آشنا و آنها را به برپایی نماز در مدارس تشویق کنند.

آیت الله باریک ‌بین احیاء امر به معروف و نهی از منکر را موجب کاهش آسیبهای اجتماعی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از شعائر دینی است و به عنوان یک فرهنگ دینی باید در اولویت برنامه ‌ریزی مسئولان فرهنگی و معلمان قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار حجت ‌الاسلام مهدی پورآرین مسئول ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در خصوص فعالیت‌های این ستاد گزارشی ارائه کرد.

چهارشنبه، 2 بهمن ماه 1392 برابر با 2014-01-22 ساعت 05:01
خبر بعدی : نظرسنجی حکومتی؛ چرا ایرانی‌ها کتاب نمی ‌خوانند؟
خبر قبلی : کارگران پتروشیمی فجر دست از کار کشیدند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -