مخالفان اسد با شرکت در نشست ژنو موافقت کردند

رادیو فرانسه: ائتلاف ملی نیروهای مخالف بشار اسد پس از دو هفته مذاکرات دشوار امروز در پایان نشست خود در استانبول با شرکت در اجلاس موسوم به "ژنو دو" به منظور پایان دادن به بحران سوریه موافقت کرد. این تصمیم در پی رأی گیریی مخفی گرفته شد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشش تصریح کرده است که در نتیجۀ این رأی گیری 58 عضو ائتلاف با شرکت در نشست ژنو موافقت و 14 تن دیگر مخالفت کرده اند. دو نمایندۀ ائتلاف از شرکت در رأی گیری خودداری کرده و یک نمایندۀ دیگر به دادن رأی سفید بسنده کرده است.

نشست "ژنو دو" به ابتکار آمریکا و روسیه چهارشنبه آینده در سوییس برگزار خواهد شد و هدفش پایان دادن به جنگ داخلی سوریه اعلام شده که تاکنون بیش از 130 هزار کشته بر جای گذاشته است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی در این مورد نوشته بود که تصمیم گیری بر سر شرکت در نشست ژنو دو و در واقع مذاکره با نمایندگان رژیم بشار اسد موجب اختلافات شدیدی میان مخالفان رژیم دمشق شده بود.

از نظر مخالفان هدف از اجلاس "ژنو 2" باید تشکیل یک حکومت انتقالی بدون حضور بشار اسد باشد. مخالفان اسد از جمله وظایف چنین حکومتی را برگزاری انتخابات آزاد و شفاف اعلام کرده اند.

رژیم دمشق با این پیشنهاد مخالف است و می گوید که هدف آن از شرکت در نشست ژنو واگذاری قدرت به مخالفان نیست.

در آستانۀ نشست ژنو، رژیم دمشق خواستار توقف درگیری های نظامی در شهر حلب و همچنین مبادلۀ اسرا نیز شده است. مخالفان پیشنهاد آتش بس از سوی رژیم بشار اسد را تاکنون رد کرده اند.

شنبه، 28 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-18 ساعت 20:01
خبر بعدی : عجیب‌ترین علت برای مسمومیت سه هزار نفر
خبر قبلی : توافق ژنو؛غربيها چکش تحريمها را در دست دارند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -