حمله مسلحانه به یک ایستگاه مترو در تهران

دو جوان که در حمله مسلحانه به ایستگاه متروی طرشت تهران از کارمندان آن سرقت کرده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش ایران، ساعت 4 و 30 دقیقه صبح 6 آذرماه سال جاری مأموران کلانتری 118 ستارخان تهران در جریان سرقت مسلحانه‌ای در ایستگاه متروی طرشت قرار گرفتند و خیلی زود تیمی از مأموران در محل حاضر شدند.

چند کارمند ایستگاه مترو،که دست و پاهایشان از سوی دزدان بسته شده بود مورد تحقیق قرار گرفتند و مشخص شد دزدان که دو مرد بودند با اسلحه کلت کمری وارد ایستگاه شده و در حالی که صورتشان را با پارچه‌ای بسته بودند با تهدید به مرگ دست و پاهای چند کارمند ایستگاه را بسته و اقدام به سرقت پول‌های آنان کرده‌اند.

دزدان بعد از سرقت پول و کارت‌های عابربانک کارمندان ایستگاه به سراغ دستگاه عابر بانک رفته و قصد داشتند با تخریب دستگاه پول‌های بیشتری را به جیب بزنند که با گذشت دو ساعت موفق به این کار نشده و پا به فرار گذاشتند.

مأموران که سرنخی از دزدان مسلح در اختیار نداشتند دست به تحقیقات گسترده زدند و در این مرحله یکی از کارمندان ادعا کرد یکی از دزدان در زمان تخریب دستگاه عابر بانک نقاب روی صورتش به زمین افتاد و چهره وی را به خاطر دارد.بدین ترتیب مأموران با کمک کارمند ایستگاه و بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار توانستند یکی از دزدان را که «غلامحسین» 29 ساله است شناسایی کنند.

همین کافی بود تا مخفیگاه غلامحسین در منطقه مشکین دشت شهر کرج شناسایی و تحت نظر گرفته شود و در تحقیقات محلی پلیس، رد پای یکی دیگر از متهمان به نام کامران 20 ساله نیز به دست آمد.با رد زنی دو سارق مسلح مأموران روز 24 دی ماه سال جاری در دو عملیات همزمان کامران و غلامحسین را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

غلامحسین در اعترافاتش گفت: مدتی بود که نقشه سرقت از مترو را طراحی کردیم و قصد داشتیم با تخریب دستگاه عابربانک پول خوبی به جیب بزنیم اما با تخریب آن به پولی نرسیدیم و تنها همان یک میلیون تومان پول کارمندان مترو را به جیب زدیم.

در بازجویی‌ها مشخص شد که این دو مرد مسلح در سناریوی دیگر با شلیک به صورت مرد بنگاه‌دار قصد سرقت خودروی وی را داشتند که بعد از سرقت 450 هزار تومانی پا به فرار گذاشتند. قربانی این حادثه در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

بنابر این گزارش، دو مرد مسلح به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار تیم ویژه پلیس قرار گرفتند تا پرده از دیگر جرایم تبهکارانه‌شان برداشته شود.

شنبه، 28 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-18 ساعت 11:01
خبر بعدی : ترور یک دیپلمات جمهوری اسلامی در یمن
خبر قبلی : بعضي از فتنه‌گران مصداق مفسد فی‌الارض هستند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -