سکوت پیرامون معامله پایاپای رژیم ملایان با روسیه

به گزارش رادیو آلمان، مقامات جمهوری اسلامی و روسیه هم‌چنان در باره توافقنامه معامله پایاپای نفت-کالا سکوت می‌کنند.

موضوع به خبر قرارداد معاملات پایاپای نفت به ازای کالا بین رژیم ایران و روسیه با سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در ماه باز می‌گردد.

خبرگزاری رویترز چند روز قبل به نقل از منابع ایرانی و روسی گزارش داده بود که دو کشور در حال مذاکره در باره جزییات نهایی معامله‌ای هستند که بر اساس آن، مسکو روزانه بالغ بر ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران را به ازای صادرات کالا و تجهیزات خریداری می‌کند.

ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی که در روسیه بسر می برد، در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون توافق‌نامه معامله پایاپای بین دو کشور سکوت کرد.

از سوی دیگر، وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک در روز پنجشنبه تمایل دو کشور به افزایش حجم مبادلات تجاری سخن گفت اما در مورد احتمال معامله پایاپای سکوت کرد.

نواک در تلویزیون روسیه در توضیح همکاری‌های اقتصادی و داد و ستد تجاری با ایران از فروش مواد غذایی، مواد اولیه و تجهیزات فنی به این کشور یاد کرد و افزود که مسکو در صدد افزایش حجم این مبادلات است.

روسیه از شرکای گروه ۵+۱ در مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی است ولی با وجود تاکید بر کاهش برنامه‌های هسته‌ای این کشور، با تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا مخالفت کرده است.

چنانچه توافق‌دو کشور برای معامله پایاپای درست باشد، ایران می‌تواند صادرات نفتی خود را ۵۰ درصد افزایش دهد و دردی از مشکلات اقتصاد خود را دوا کند. روسیه نیز می‌تواند با این توافق، صادرات نفت خود به چین را ارزان‌تر انجام دهد.

پکن و مسکو قراردادی ده ساله منعقد کرده‌اند که طبق آن سالانه ده میلیون تن نفت روسیه به چین صادر شود.

پنجشنبه، 26 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-16 ساعت 22:01
خبر بعدی : تحریم و فلاکت؛ روحانی، باند ولایت را متهم کرد
خبر قبلی : ترس و وحشت رژیم از محاکمه موسوی و کروبی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -