«شتر گاو پلنگ» يا «شير روغن وايتکس»!

روزنامه مردمسالاری: دو سال پيش به اطلاع مردم عزيز و ارجمند کشورمان رسيد که وقتي شيرهاي بسته بندي شده را مي‌خورند در واقع شير خالي نمي‌خورند‌؛ بلکه آنها در واقع دارند يک محصول ترکيبي مثل شير کاکائو و شير نارگيل مي‌خورند که «شير وايتکس» نام دارد! در آن زمان يکي از کارشناسان به رسانه‌ها خبر داد که «شير سالم حالت شيميايي قليايي دارد اما زماني که بار ميکروبي آن از حد مجاز مي‌گذرد، اسيدي مي‌شود. کارخانه‌داران براي جلوگيري از اين اتفاق به آن «آب ژاول» يا «وايتکس» اضافه مي‌کنند. اين عمل باعث مي‌شود تا دوباره حالت شيميايي شير قليايي شود. از طرف ديگر اداره استاندارد هم متوجه اين قضيه نمي‌شود، چون نتيجه اين عمل قابل اثبات نيست!»

حالا بعد از دو سال بار ديگرمشخص شده که اگر مردم عزيز و ارجمند کشور «شير پرچرب» يا به عبارت دقيقتر «شير وايتکس پرچرب» بگيرند و بخورند در واقع شير وايتکس خالص نمي‌خورند بلکه در واقع دارند «شيرروغن وايتکس» مي‌خورند. رييس انستيتو تغذيه و صنايع غذايي ايران به تازگي گفته است که کارخانجات چربي شير را مي‌گيرند و روغن پالم (روغن گياهي) به آن اضافه مي‌کنند و به نام شير پر چرب به هموطنان گرامي‌مي‌فروشند!

با توجه به همه آنچه گفته شد:

1- مردمان با تمدن چند هزار ساله و محترم، متوجه باشند که وقتي شير مي‌خورند دقيقا چه چيزهاي مختلف و متنوعي مي‌خورند‌. شير نه تنها يک غذاي کامل که يک بسته محصولات متنوع بهداشتي – خوراکي است.

2- سالها پيش‌، در دوران جنگ و کمبود بعضي کالاها، فروشگاه‌ها بعضي محصولات را با محصولات ديگر همراه مي‌کردند ومي‌فروختند‌. مثلا مي‌رفتي يک خمير دندان بخري، فروشنده مي‌گفت به همراه خمير دندان بايد يک بسته لاستيکي بچه هم ببري‌! مي‌رفتي دو تا حلقه لاستيک براي ماشين بگيري، فروشنده مي‌گفت بايد دو تا سيم بوکسل هم بخري... همين موضوع گاهي اوقات باعث مشاجره بين مشتري و فروشنده مي‌شد . شکر خدا آن دوران گذشت و حالا کشور چنان پيشرفت کرده که وقتي شير مي‌خريم همراه آن وايتکس و روغن نباتي هم به صورت اتوماتيک خريداري مي‌شود و هيچ دعوا و مشاجره اي هم وجود ندارد‌. پولش نوش جان و حلال باشد براي همه کارخانه داران محترم!

3- فرهنگستان بسيار محترم و فعال زبان و ادب فارسي از اين فرصت مناسب استفاده کند و به مردم اعلام کند که زين پس به جاي واژه مهجور و نامناسب «شترگاو پلنگ» از واژه زيباي «شير روغن وايتکس» استفاده کنند که هم محصول ذهن خلاق و نوع دوست بعضي‌ها است و هم به مردم کشورمان دائما يادآوري مي‌کند که چقدر عزيز و محترم هستند و از چه امکانات بزرگي در زندگي امروزشان برخوردار هستند!

پنجشنبه، 26 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-16 ساعت 12:01
خبر بعدی : هشدار درباره دریاخواری در مازندران
خبر قبلی : سرویس 4 میلیونی خواب در زندان اوین


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -