فوتبال؛ مسئول تنش‌های احتمالی داربی کيست؟

در فاصله چند روز مانده به داربي دو باشگاه پرسپوليس و استقلال کمر همت بسته‌اند به گفتن حرف‌هاي زشت و انجام حرکات ناپسند و همچنان هم به اين روند خود ادامه مي‌دهند.
به گزارش تسنيم،داربي در تمام دنيا يک مسابقه خاص است؛ خاصِ خاصِ خاص، فرقي هم نمي‌کند در چه رشته‌اي باشد، مهم اين است که داربي،‌داربي است. وقتي از نگاه فوتبالي به داربي نگاه مي‌کني حساسيت بيشتر و بيشتر مي‌شود. اگر هم خيلي‌ها بخواهند بگويند اين بازي هم 3 امتيازي است اما چه کسي است که نداندداربي بيش از 3 امتياز دارد؛ چيزي در حد قهرماني.
در همه جاي دنيا تيم‌ها وقتي به داربي نزديک مي‌شوند از تمام نيروي خود براي برنده شدن استفاده مي‌کنند،‌ بالاخره داربي است، مسئله پيروزي و فخر فروشي اما هيچ وقت اين موارد به قيمت بي‌ادبي، بي‌حرمتي، آبروريزي، فحاشي و... تمام نمي‌شود. بارسلونا – رئال مادريد، يوونتوس – اينتر ميلان، منچستر يونايتد – منچسترسيتي، رم - لاتزيو، گلاسکو رنجرز – سلتيک و... نمونه‌هايي ازداربي‌هاي بزرگ اروپا است که هر ساله و برخي اوقات چند بار برگزار مي‌شود، اما سوال اينجاست، آيا پيش از برگزاري هر کدام از اين مسابقات جنجال به پا مي‌شود؟
فوتبال ايران اگر غير حرفه‌اي‌ترين فوتبال جهان نباشد در رده غيرحرفه‌اي‌ترين‌ها قرار مي‌گيرد، به خاطر همه چيز از نحوه برگزاري مسابقات و تغيير پي در پي ساعت بازي‌ها گرفته تا کري‌هاي مشمئزه‌کننده قبل از بازي که حالت را خراب مي‌کند؛ کري‌هايي از جنس همان‌هايي که اين روزها در دو سايت باشگاه پرسپوليس و استقلال و البته روزنامه‌هاي هواداري اين دو باشگاه ديده مي‌شود؛ کري‌هايي به کيفيت خودِداربي.
هنوز که هنوزه تعريف درستي از کري‌خواني و يا حتي جنگ رواني در فوتبال ايران جا نيفتاده است. در فوتبال آماتور ما کري‌خواني يعني فحاشي، تهمت، افترا، تحقير، بردن آبروي ديگران و... گويي هر که بيشتر فحش بدهد و بد و بيراه بگويد، بَرنده‌تر است. دو باشگاه «فرهنگي - ورزشي» ايران در اين مدت گوي سبقت را در بي‌حرمتي و بي‌احترامي قبل ازداربي تهران از همديگر ربوده‌اند.
نمونه‌ کارهاي فرهنگي و ورزشي سرخابي‌ها بسيار زياد است! آخرين مدل آن چاپ عکس 2 فوتباليست در حال قليان کشيدن و بيانيه‌هايي است که ذره‌اي ادب و احترام در آن رعايت نشده است. وقتي داربي بي‌کيفيت تهران حساسيت کاذب دارد چرا مديران آبي و قرمز و افراد مجموعه آنها به حساسيت کذايي اضافه مي‌کنند؟ اگر به خاطر کج‌سليقه‌اي و رفتار از دور ادب آقايان مبادي ادب داربي به جنجال کشيده شود، سردار و شواليه و... چه پاسخي خواهند داشت؟
جمعه بازي پرسپوليس و استقلال تمام مي‌شود،‌ اما نکته اينجاست که بعد از تمام شدن حساسيت‌ها و حواشي متهم اصلي وارد گود مي‌شود، جناب آقاي «رسانه»! بله؛ در اين سال‌ها هميشه همينطور بوده و رسانه متهم هميشگي بوده که در فيلم کمدي فوتبال ايران نقش «ديوار کوتاه» را بازي کرده، آقايان بي‌حرمتي مي‌کنند و همين رسانه به خاطر رسالت خبري که دارد بايد منتشر کننده رفتارهاي مورد نظر آقايان باشد.
سوال اصلي اکنون اين است که با توجه به بيانيه‌هايي که سايت‌هاي رسمي استقلال و پرسپوليس عليه يکديگر منتشر کردند، مسئول درگيري و تنش‌هاي احتمالي و يا بازي «زشت»داربي چه کسي خواهد بود؟ رسانه، مربي، بازيکن، هوادار يا آقايان مبادي آداب؟
دفعه گذشته رسانه‌ها از سوي مسئولان دو باشگاه مقصر اصلي بازي بي‌کيفيت داربي قلمداد شدند، حالا اين بار که اين اتفاقات از اين دو باشگاه سرچشمه گرفته چه کسي پاسخگو است؟

چهارشنبه، 25 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-15 ساعت 12:01
خبر بعدی : احمدی‌نژاد برای رفع حصر موسوی نامه نوشت
خبر قبلی : زنگ خطر تغییر در سن و نوع مصرف موادمخدر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -