دوست ظریف: مشکلات با عربستان حل شدنی نیست

سایت نماینده: در حالی که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در جریان سفر به لبنان از تلاش برای برقراری بهترین روابط با عربستان سخن گفت، سید محمدصادق خرازی در سخنانی عربستان را مهم‌ترین عنصر ضد حکومت ایران در تنظیم مناسبات تهران با غرب دانست و به کنایه، وزارت خارجه را خوش بین توصیف کرد.

سفیر پیشین جمهوری اسلامی در فرانسه گفت: ما به صورت غیررسمی در بیرون مرزهای‌مان با عربستان درگیریم و من چندان نسبت به تغییر رفتار سعودی‌ها در آینده خوش‌بین نیستم. اگر دستگاه سیاست خارجی ما فکر می‌کند که با عربستان می‌تواند اعتمادسازی را به صورت نه جنگ، نه صلح پیش ببرد، امری خوش‌بیننانه به‌نظر می‌رسد. عربستان سعودی رو در روی جمهوری اسلامی و مهم‌ترین عنصر ضد حکومت ایران در تنظیم مناسبات تهران با غرب است.


اعتراض شدید آمریکا به اقدام ظریف در لبنان

شورای امنیت ملی کاخ سفید واشنگتن روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن، حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بر سر گور یک سرکرده تروریست حزب‌الله لبنان را محکوم کرد.

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت: «محمد جواد ظریف» در سفر خود به لبنان، ضمن حضور بر سر مزار «عماد مغنیه» از فرماندهان شهید حزب‌الله لبنان، به وی و دیگر شهدای مقاومت ادای احترام کرد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به این اقدام ظریف اعلام کرد که ادای احترام به یکی از فرماندهان گروه افراطی حزب‌الله، پیامی غلط ارسال می‌کند و به تشدید تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود

شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه شدیداللحن خود، گروه شیعه حزب‌الله را به همدستی با رژیم بشار اسد و اقدامات خشونت‌آمیز در لبنان و سوریه متهم کرده و گفته است این اقدامات تحت حمایت رژیم تهران صورت می‌گیرد.

چهارشنبه، 25 دی ماه 1392، 4:55 بعدازظهر برابر با 2014-01-15 ساعت 13:01
خبر بعدی : سخنرانی روحانی به سبک احمدی نژاد در خوزستان
خبر قبلی : رسوايی مداحان؛ اوباشان حکومتی به جان هم افتادند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -