لغو تحريمها تأثيری در بودجه 93 ندارد

درحالي كه اكبر تركان مشاور ارشد رئيس‌جمهور مي‌گويد در صورت لغو تحريم‌ها اصلاحاتي در بودجه 93 اعمال خواهد شد عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با رد اين موضوع گفت: لغو تحريم‌ها تأثيري در بودجه 93 ندارد.

موسي الرضا ثروتي در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأكيد براينكه لغو تحريم‌ها تأثيري در درآمدهاي بودجه نخواهد داشت گفت:مجلس پيشنهادات درآمدي دولت را به طور معمول كم نمي‌كند هرچند كه ما معتقديم 30 تا 40 هزار ميليارد تومان از درآمدهاي بودجه محقق نخواهد شد.

نماينده بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شوراي اسلامي افزود: لغو تحريم‌ها موجب رونق اقتصادي و بهبود سرمايه‌گذاري و تسهيل در صادرات خواهد شد، اما تأثير چنداني در بودجه ندارد. وي افزود: معادل دلارهاي نفتي بلوكه شده از سوي بانك مركزي پول چاپ و خرج شده است بنابراين دلارهاي وارداتي در حساب بانك مركزي بابت اسكناس‌هاي خرج شده بلوكه مي‌شود از اين رو تأثيري در بودجه نخواهد داشت.

ثروتي افزود: مجلس پيشنهادات درآمدي دولت را به طور معمول كم نمي‌كند هرچند كه ما معتقديم 30 تا 40 هزار ميليارد تومان از درآمدهاي بودجه محقق نخواهد شد. اين عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از دولت خواست تا در هزينه كرد منابع درآمدي مراقبت كند و پيش از تحقق درآمدها تخصيص انجام ندهد.

گفتني است مشاور ارشد رئيس‌جمهور در مراسم آغاز به كار نمايشگاه بين‌الملل انرژي كيش در جمع خبرنگاران با اشاره به سياست‌هاي جديد نفتي ايران در صورت لغو كامل تحريم‌هاي آن پس از توافق ژنو با بيان اينكه در حال حاضر لايحه بودجه سال آينده كشور بر اساس وضع موجود و با احتساب شرايط تحريم بسته شده است، اعلام كرد در صورت لغو تحريم‌ها بودجه سال ۹۳ كل كشور اصلاح خواهد شد.

چهارشنبه، 25 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-15 ساعت 04:01
خبر بعدی : سازمان ملل: وضعيت درياچه اروميه فاجعه ‌بار است
خبر قبلی : ژنو؛ ماجرای توافق محرمانه حاشیه ای چیست؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -