همه پرسی؛ مصریها از شر اسلامگرایان راحت می شوند

همه پرسی برای قانون اساسی جدید مصر در حال برگزاری است. منابع مصری از استقبال گسترده مردم از این همه پرسی خبر داده اند.

شبکه تلویزیونی المصریه اعلام کرد همه پرسی قانون اساسی جدید مصر آغاز شده است. این شبکه در حال پخش تصاویری است که مردم در استانهای مختلف مصر پیش از آغاز همه پرسی در مراکز رأی گیری صف کشیده و منتظر آغاز همه پرسی بودند.

گزارشگر سی ان ان از قاهره: امروز روز مهمی برای مصر است زیرا درباره قانون اساسی جدید این کشور همه پرسی می شود. پنجاه و سه میلیون مصری برای شرکت در این همه پرسی واجد شرایط هستند تا نظر خود را درباره قانون اساسی تنظیم شده این کشور اعلام کنند.

وی افزود: محمد مرسی، رئیس جمهور اسلامگرای مصر در تابستان گذشته از قدرت کنار گذاشته شد و قانون اساسی دوران او نیز به حال تعلیق آمد و دولت مورد حمایت ارتش مصر، کمیته ای پنجاه نفره را برای تدوین قانون اساسی جدید این کشور و اصلاحات در آن مامور کرد. نتیجه این تلاشها، تدوین قانون اساسی اصلاح شده مصر است که امروز به رای گذاشته می شود.

وی افزود: ساعت هفت صبح به وقت محلی در قاهره، بمبی دست سازی در بیرون یکی از دادگاههای قاهره منفجر شد. البته این انفجار تلفات انسانی نداشت اما آثار برجا مانده از آن نشان می دهد که بمبی قدرتمند بوده است زیرا به ساختمان دادگاه خسارت های زیادی وارد کرد و حتی برخی از ساختمان های دیگر نزدیک این دادگاه خسارت دیدند.

پس از این انفجار، صدها مصری با خشم به این محل آمدند و انگشت اتهام را در این انفجار متوجه اخوان المسلمین کردند.

به گفته شاهدان مصری، کسانی که عامل این انفجار بوده اند می خواهند مردم را بترسانند اما مردم در همه پرسی شرکت می کنند.

گزارشگر سی اان ان افزود: دو ساعت پس از انفجار امروز در قاهره، سی هزار باجه اخذ رای در مصر باز شد تا مردم در همه پرسی رای خود را به صندوق بیندازند. مردم مصر در مقابل محل های رای گیری صف کشیده اند. بسیاری از مصری ها می گویند به قانون اساسی جدید کشورشان رای آری خواهند داد.

سه شنبه، 24 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-14 ساعت 22:01
خبر بعدی : آمريکا کمکهای نظامی خود را به مصر از سر می گيرد
خبر قبلی : حزب الله؛ اعتراض شدید آمریکا به اقدام ظریف در لبنان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -