خروج اسناد محرمانه و ممنوعی الخروجی مرتضوی

شکایت از مرتضوی به اتهام خروج اسناد محرمانه

علیرضا دقیقی یک وکیل دادگستری از سعید مرتضوی دادستان سابق تهران به اتهام خروج اسناد محرمانه قوه قضاییه و نگهداری آن به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد.

دقیقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت که امروز در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حضوریافته و به اتهام یاد شده علیه دادستان سابق تهران شکایت کرده است.

این وکیل دادگستری توضیح داد: دادستان سابق تهران در یکی از جلسات بازپرسی پرونده پالیزدار در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت، اسناد و اوراق محرمانه و سری حفاظت اطلاعات قوه قضاییه را از کیف خود خارج کرد بدون اینکه نامه رسمی برای نگهداری این اسناد و مدارک محرمانه قوه قضاییه داشته باشد.

دقیقی اضافه کرد: در جلسه ای هم که آقای مرتضوی برای صلح و سازش در پرونده پالیزدار از ما دعوت کرده بود، اسناد و اوراق محرمانه را آورد و روی میز گذاشت که بسیار تعجب کردیم چنین اسنادی را همراه دارد.

این وکیل دادگستری همچنین از شکایت خود علیه اعضای کابینه دولت دهم به اتهام دریافت کارت های هدیه از رییس سابق سازمان تامین اجتماعی، شکایت از عوامل مالی سازمان تامین اجتماعی، شکایت از برخی نمایندگان مجلس به اتهام دریافت کارت های هدیه از رییس سابق سازمان تامین اجتماعی و همچنین شکایت از رییس سابق تامین اجتماعی به اتهام اختلاس و خیانت در امانت به عنوان یک بیمه شده تامین اجتماعی خبر داد.


مرتضوی ممنوع الخروج شد

ایرنا: سعید مرتضوی رییس سابق سازمان تامین اجتماعی به منظور رسیدگی به پرونده گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی که اخیرا در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفته به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت احضار شد.

مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع کارگران یک شرکت تولیدی درچابهار که به عنوان بیمه شده تامین اجتماعی از مرتضوی به اتهام خیانت درامانت واختلاس شکایت کرده است، گفت: امروز به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت مراجعه کردم و بنابراعلام بازپرس پرونده، مرتضوی چهارشنبه هفته جاری (25 دی ماه) برای رسیدگی به گزارش کمیته تحقیق وتفحص مجلس از تامین اجتماعی و سایر شاکیان خصوصی در موضوع تامین اجتماعی احضار شده است.

وی همچنین از تایید ممنوع الخروجی مرتضوی توسط دادسرای کارکنان دولت در رابطه با پرونده تامین اجتماعی خبر داد.

شب گذشته نیز دادستانی تهران با صدوراطلاعیه ای از رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی ازسازمان تامین اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد.

پیشتر نیزحجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه به خبرنگار ایرنا گفته بود به محض وصول این پرونده به صورت فوق العاده در دادستانی تهران مورد رسیدگی قرار می گیرد.

یکشنبه، 22 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-12 ساعت 13:01
خبر بعدی : شاخص‌های انتقال خون فاجعه‌آميز است
خبر قبلی : جزییات هفت تیرکشی مداح آقا از زبان شاکی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -