مستشاران نظامی آمريکا در سومالی مستقر شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مسئولان آمریکایی جمعه اعلام کردند ایالات متحده به منظور تقویت نیروهای اتحادیه افریقا در سومالی، شماری
از مشاوران نظامی خود را طی ماههای اخیر به این کشور اعزام کرده است.

اعزام این گروه از مشاوران نظامی و استقرار آنها در سومالی، نخستین مأموریت نظامیان امریکایی در این کشور آشوب زده از سال 1993 تاکنون است که طی آن دو فروند هلیکوپتر بلک هاوک آمریکا در عملیاتی خطرناک سرنگون و 18 سرنشین آنها کشته شدند.

سخنگوی فرماندهی افریقا نظامیان آمریکایی در اطلاعیه ای اعلام کرد: آمریکا این گروه مستشاری نظامی را به منظور طرح ریزی و پشتیبانی مشورتی از مأموریت نیروهای اتحادیه افریقا در سومالی (AMISOM) و همچنین افزایش توانمندی های نیروهای امنیتی سومالی و در نتیجه ارتقا صلح و امنیت در سراسر سومالی و منطقه ، به این کشور اعزام کرده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت: این نیروها در فرودگاه موگادیشو استقرار خواهند یافت و به همراه نیروهای صلحبان اتحادیه افریقا به مقابله با شبه نظامیان افراطی خواهند پرداخت.

نیروهای صلحبان اتحادیه افریقا از نیروهای دولت سومالی که طی 18 ماه گذشته جنگجویان گروه الشباب را از شهرهای مهم سومالی بیرون رانده اند، حمایت می کنند.

شورای امنیت سازمان ملل نوامبر با افزایش 4400 نظامی به نیروی اتحادیه آفریقا موافقت کرد و بدین ترتیب شمار آنها را از 17 هزار و 700 نفر به بیش از 22 هزار و 100 نفر افزایش داد.

نیروی صلحبان اتحادیه آفریقا از نظامیان کشورهای بروندی، جیبوتی، کنیا، سیرالئون و اوگاندا تشکیل شده است.


شنبه، 21 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-11 ساعت 04:01
خبر بعدی : وضع تحریمهای جدید؛ واکنش سناتورها به هشدار اوباما
خبر قبلی : برکناری خانم سخنگو به دلیل عضویت در فیس بوک


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -