افزایش غیرمنتظره حامیان تحریمهای‌ جدید در سنا

در حالی که مذاکره کنندگان رژیم ایران و گروه 5+1 هم اکنون در ژنو مشغول بحث بر سر جزئیات اجرایی کردن توافق ژنو هستند، جدیدترین گزارش ها از افزایش تعداد حامیان طرح تحریم های جدید جمهوری اسلامی در سنای آمریکا حکایت دارد. طرحی که در صورت تصویب آن، موضوعیت مذاکرات هسته ای از بین خواهد رفت.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» در جدیدترین آمار منتشره خود درباره طرح تحریم های رژیم ایران در سنای آمریکا، از رسیدن شمار حامیان این طرح به بیش از نیمی از اعضای سنا خبر داده است.

در این طرح پیش بینی شده که در صورت نقض مفاد توافقنامه هسته ای از سوی رژیم ایران، تحریم های تازه ای علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می شود.

این در حالی است که رژیم ایران اعلام کرده وضع این طرح جدید در سنای آمریکا، به منزله ملغی شدن توافقنامه ژنو خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، طرح مذکور با عنوان «قانون ایران عاری از سلاح هسته ای»، تاکنون توانسته حمایت دستکم 54 عضو از مجموع 100 عضو سنا را جلب کند.

شش تن از این افراد، روز چهارشنبه حمایت خود را اعلام کردند. یکی از کارمندان سنا گفته دو تن نیز امروز (پنجشنبه) به فهرست حامیان طرح پیوسته اند که در این صورت، شمار سناتورهای حامی طرح به 56 می رسد.

از میان حامیان این طرح که در ماه دسامبر توسط رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی و مارک کِرک، سناتور ایالت ایلینویز ارائه شد، دستکم 16 تن دموکرات هستند.

پنجشنبه، 19 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-09 ساعت 21:01
خبر بعدی : فساد مالی رژیم؛ نمی توانيم سر خود را بالا بگيريم
خبر قبلی : سخنان تکاندهنده یک زندانی سیاسی بند 350 اوین


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -