چهارمین کارت زرد رهبر در انتظار دولت روحانی

وزیر اطلاعات دولت حسن روحانی برای پاسخ به سؤالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد دیدار هیأت اتحادیه اروپا با جعفر پناهی و نسرین ستوده و همچنین موضوع شنود از محمد خاتمی به مجلس احضار شده است.

به گزارش رادیو آلمان، محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه (۱۷ دی/۷ ژانویه) در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران حاضر شد تا به سؤالات برخی نمایندگان پاسخ بدهد.

ابراهیم آقامحمدی و احمد آریایی‌نژاد از نمایندگان عضو فراکسیون جبهه پایداری مجلس از وزیر اطلاعات در مورد دیدار هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی سؤال کردند.

آریایی‌نژاد، نماینده ملایر، از وزیر اطلاعات پرسید که چرا وزارت اطلاعات اقدامات پیشگیرانه در مورد دیدار هیأت پارلمانی اروپا با، به گفته وی، "فعالین فتنه" در محل سفارتخانه یونان انجام نداده است؟

علوی با بیان اینکه تماس جلسه هماهنگی با مسئول اصلی موضوع در وزارت صورت نگرفته، تصریح کرد که با وجود این، وزارت اطلاعات هم در جلسه هماهنگی به طور صریح و آشکار با ملاقات مذکور اعلام مخالفت کرده است.

همچنین ابراهیم آقامحمدی، نماینده خرم‌‌آباد، از وزیر اطلاعات خواست که در مورد علت و چگونگی ملاقات هیأت اروپایی با "زندانیان فتنه ۸۸" و پذیرش شرط ملاقات از طرف ایران توضیح بدهد.

علوی بار دیگر تصریح کرد که وزارتخانه متبوع وی با اصل سفر گروه‌های دوستی پارلمانی و سایر مراودات مخالفتی نداشت، اما مخالفت خود را با دیدار هیأت اتحادیه اروپا با پناهی و ستوده اعلام کرده بود.

این دو نماینده در پایان جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کردند که از توضیحات وزیر قانع نشده‌اند و سؤال برای بررسی در صحن علنی به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شده است.

کارت زردهای پی در پی به وزرای روحانی

روز سه‌شنبه (۱۷ دی/۷ ژانویه) علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین وزیر دولت روحانی بود که کارت زرد از مجلس دریافت کرد. این کارت در صورتی به یک وزیر داده می‌شود که نمایندگان مجلس از او سؤال کنند و از پاسخ او قانع نشوند.

نمایندگان مجلس ۱۷ آذرماه نیز به علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد، و هشتم دی‌ماه به رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم دولت یازدهم، اخطار داده بودند.

افزایش تذکرها به اعضای دولت حسن روحانی و احضار اعضای کابینه تا به این حد بی‌سابقه بوده و به عنوان "تقابل مجلس با دولت" با انتقادهای زیادی حتا از سوی برخی از اصولگرایان روبرو شده است.

شماری از نمایندگان مجلس، که اغلب از حامیان دولت قبل محسوب می‌شوند، به رغم گلایه هفته گذشته‌ی حسن روحانی از تذکرهای پی در پی و تهدید برخی از وزیران، برای این هفته به جز علی جنتی، ۱۱ عضو دیگر کابینه را به کمیسیون‌های مختلف فراخوانده‌اند.

چهارشنبه، 18 دی ماه 1392 برابر با 2014-01-08 ساعت 22:01
خبر بعدی : یورش وحشیانه به مراسم مسیحیان در سال نوی میلادی
خبر قبلی : آنچه در عراق می گذرد در يک تابلوی بزرگتر است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -